passionsblomman skrev 2011-10-11 18:30:11 följande:
Hej Egalia!
Jadu, här snurrar det på med allt som ryms i livets villervalla!
Vi är en brokig skara tjejer som faktiskt de flesta av oss känt varandra i flera år-och de nyaste har redan hängt med här länge de med. Nyast är väl Syrinx, som ite hunnir med så många månader än, men annars talar vi nog om antal år. Det finns de som inte längre hinner in häär så ofta, men som är desto mer välkomna när de väl kikar in egen efter lång frånvro, och så finns det snackepellar -som jag-som är inne på rätt daglig basis. Sådant som jobbsituatuion och mammaledighet spelar såklart in här.
Den här tråden startade en gång i tiden som en tråd för att komma i form inför bröllopet. Sedan började den mer och emr handla om barn och att längta, kämpa och försöka få det där plusset på stickan. Här har vi avhandlat de mest privata av ämnen och alla tänkbara kroppsvätskor och utsöndringar har mer eller mindre oblygt analyserats.
Under årens gång har vi glatts åt graviditeter, hållit andan över dramatiska operationer, för tidiga födslar, vanliga födslar och dragit lättnadens suckar varje gång en ny stjärna änts på den mänskilga himlen.
Vi har storgråtit över missfall och död. över uteblivna pluss över kampen med IVF:er och alla annan tänkbar skit man kan dras in i i barnkarusellen.
Vi har följts åt genom gräl och konflikter med Ex-makar och genom separationer och husförsäljningar, mobbing i skolan, galna chefer och arbetslöshet. Vi följer hur vi har det på alla plan, kan man säga. Och delar.'
Det gör vi i Vått och Torrt. Ofta är tempot högt och stämningen förtrolig.
Ibland skrattar vi ihjäl oss och ibland gråter vi så det sprutar.
Så är det hos oss.
Och jo, visst har vi -många av oss-vid det här laget också träffats privat och IRL. Jag kan personligen säga, att det finns människor här so verkligen numera hör till min nära skara vänner. Det är hur värdefullt som helst!
Ja det börjar bli några år nu. Kan nog inte beskriva hur viktiga ni är i mitt liv.
Men... ??? Vaddå tråden började som en kom i form för bröllopet?? Jag var med nästan från start, kom in någon/några veckor efter start och den handlade då enbart om att skaffa barn. *blir förvirrad*