I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Hej alla, tillbaka efter en vecka i fjällen, men nu sitter jag här förkyld istället. Inte så konstigt kanske när ena tjejen låg i 39 graders feber de första fyra dagarna och den andra i 40 grader efter det. Vet inte om man ska vara glad att vi slapp en vab-vecka eller besviken över att fjällen-veckan inte riktigt blev som det var tänkt... Äntligen är båda barnen på dagis i alla fall, de bara bråkar och tvåårstrotsen exploderar jag snart över.
Det var väldigt lite snö i år jämfört med tidigare år, vi åker alltid upp samma vecka. Hundspannet och skoteråkningen var nog inne på sista dagarn och i backarna var det isgata på morgnarna och sörja på eftermiddagarna.
Nu har barnen och jag fått bo hos mina föräldrar sedan vi kom hem dessutom för så klart gick vår panna sönder (igen) samma morgon som vi skulle åka så maken kunde inte följa med oss, vi fick åka upp utan honom. De lyckades stabilisera eländet till dagen efter i alla fall genom att stänga av vattnet hemma men det betydde ändå att maken kunde komma upp kvällen efter. Idag får vi förhoppningsvis nya pannan installerad så att vi kan flytta hem igen och ha vatten hemma igen men det var ju 75 000 kr vi inte hade...