lanovia 08 skrev 2012-04-13 13:30:18 följande:
Blommis lyssna på Solde!! Du är så klok o underbar. Att du har haft en svacka i licey ändrar inte detta. Hur mår du egentligen nu för tiden? Känner du att du kommit upp ur det svarta djupa hålet?
Gulledej!
jag tror det är rätt bar för det mesta, fast somliga dagar drar ångesten fram och knyter hårda band runt bröstkorgen. Det sammanfaller gärna med tex räkningsbetalardag, eller att manska rodda med något ang a-kassan etc. Du vet, när det ökar press-mässigt.
Självförtroende och själkänsla är tveklöst det som tar mest stryk av att gå länge utan jobb (eller på ett jobb man mår kass av), egentligen är det nog minst lika förödande för den delen som det är för ekonomin.
Jag försöker samla på allat och alla som när min tro på möjligheter och att saker visst går, att jag kan ta mig framåt, att företagsidéer kan vara rimliga etc etc.
För, folk som inte tror det går, som tycker man är lat eller misslyckad, som ser allt som grundlösa flummiga dagdrömmerier osv, det finns det ju också, ochjag måste ställa rätt fågor till rätt personer och lyssna på rätt budskap och sätta mig själv i rätt sammanhang så ofta jag kan.
Man kan kanske säga att det spretar och pendlar en del, och att det i sig är tröttsamt. Jagkan ena dagen glädjas fullt ut åt en lyckad prpmenad med fågelsång och vår, och nästa dag gråta snorgråt för att jag inte orkar tro just den dagen att det någonsin ska bli ljusare och bättre på jobbfronten. Sådär som det väl är för de flesta av oss ibland.
Men på det stora hela, vill jag gärna försöka se det som att jag fortsatt tar mig lite frmåt, med små steg i taget.