I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Hallå tjejer, vad gör ni idag? Nästan lunchtid och ingen har skrivit något än? Har ni fel på datorn?
Hallå tjejer, vad gör ni idag? Nästan lunchtid och ingen har skrivit något än? Har ni fel på datorn?
Jag försöker gå rejält när jag har chansen just nu, för det är så växlande väder och så mycket annat med skjutsningar hit och dit, så jag vill försäkra mig om att totalen per vecka blir åtminstone mitt minimum. Och det känns onekligen skönt när jag tittar ut idag, att veta att jag inte prompt måste gå i 1,5 h, utan allt jag går är på pluskontot.
Ikväll har sonen dans och direkt efteråt kör vi järnet bort till nästa lilla ort för att möta upp fotbollslaget som ikväll ska spela en träningsmatch. De kör med stort lag och hela tre halvlekar för att alla ska få känna på bollen så här innan seriepelet startar. Alltså blir det ute och långkalsonger för en fotbollsmamma även idag. Hunden hade ju kunnat få hänga emed, men ska det regna så här, så kommer han bara att frysa och då har han det bättre hemma. Alltså måste jag gå en rejälare runda här hemma nu inann vi åker, så han fått springa av sig lite. Hej och hå-regnrock på!
-Men tänk vad bra det kommer att se ut sedan på mitt träningskonto...
Heloise? Är du på VC, eller sa du HC? Är HC isåfall Hälsocentralen, och alltså samam sak som jag menar när jag säger Vårdcentralen?
Skitsamma, det jag undrar är; hur går det? Vad säger urinprovet? Eller, vad säger läkarna om urinprovet menar jag? Eller båda delarna.
Värst vad jag svamlar...
men, hur mår du?
Inatt låg jag vaken helt och totalt onödigt länge, bara för att jag fastnade i en bok. Jag hade lånat och nu läst ut "Felicia försvann", den uppmärksammade berättelsen av Anna Wahlgrens dotter. Det var ju inte en så rolig berättelse.
Pappa tyckte alltid att blommorna var vackrast där de växte.