ingenjörsbruden skrev 2011-11-14 11:05:41 följande:
va gulligt av honom o så gött med lite sovmorgon för dig! Nu har jag dålig koll på slemlösande t gravida men häromleden när jag var förkyld o hostig så knaprade jag bisolvon i tablettform, o för en gång skull så hjälpte de till att lösa slemmet.
Annars.....dricka mkt vätska.....gärna varmt o försöka att inte andas in för kall luft....sa alltid min mamma men hon har astma o misstänker att den kalla luften fick luftrören att dra i hop sig för mkt.
akta så du inte hostar ut minivinken....
Krya på dig! *Kraaaaam*
Här skall inte hostas ut något.
Jag har fått många hoppfulla kommentarer åt det hållet. Men oh då kanske du kan hosta igång förlossningen. NEJ!!! Inte om det är meningen att jag skall förlösa ungen för dessa magmuskler skulle inte orka jobba ut ett barn just nu.
Jag har en bra slemlösande medicin som man får ta som gravid, men tog den bara några gånger blev mera rethosta av den och ännu jobbigare för magen.
Men jag förbannar detta arv, min morfar hade en gräslig hosta, min mamma har det, jag har fått det och nu har även min brorson börjat hosta något förfärligt när han blir förkyld. Gud vare med mina barn!!!