• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Hvidis: läste nåt om en liten gosse... ♥ Så underbart

Heloise: Härligt med en Elise som gnäller och protesterar för fulla muggar när något inte passar You rock Elise

• Leksi
    Norrskensflamman skrev 2010-12-17 23:07:31 följande:
    Kollar nån film med Hugh GRant. Han ska gifta sig med en gangsterdotter.
    Den står på här också i väntan på att A ska amma klart. BT lockar mer... Glad
    Tyvärr segt att skriva med bara vänsterhanden fri.

Stor kram Flamman, hoppas du får lite julefrid snart!
  • Leksi

Härligt med inskrivning Ninnis. Hurra!! Solig

Heja Elise! Mera protester!! Glad 
    Själv får jag en ångestklump i magen av orden "gnäll" och "bebis" i samma mening.

Inte långt kvar nu Daa - spännande! Det kan ju i princip bli när som helst nu... Förvånad Vad har ni för planer till jul och nyår? 

• Leksi

Nej nu verkar han ha somnat här så då är det bäst jag också går och lägger mig.

Kramen till alla!

• Fru sy

Heloise: Härligt med en gnällig liten tjej, mera av det hemma hos er!! Kram till er.

Flamman: Härligt med lyckad julkonsert. Blir orolig när jag läser dina inlägg här ovan, är det någon som tar hand om Flamman? Som ser till att du mår bra och orkar? Massa kramar till dig!

Ninnis: Mysigt med inskrivning.

Fru E: En stor kram till dig. Jobbigt att behöva visa en fasad utåt...

Daa: Klart det är trångt i magen, nära nu ju och så era två parvlar där. Bilden du lade upp på dig och magen på fb för ett tag sedan är jättefint!

Kramar till alla er andra oxå!

Igår kväll gjorde vi lussekatter, de blev kanonbra. Och så gjorde vi ny chokladtryffel. Idag har jag tänkt sätta ihop pepparkakshuset jag köpt, fick bli byggsats iår Sen om jag orkar skall vi göra den chokladkolan som Blomman tipsade om. Ni får gärna hålla tummarna att den blir bra även med havregrädde. Mannens lillebror är här, de är ute och tar hand om massa snö som kommit här... de tycker båda om att köra traktor så inte går det ngn nöd på dem. I eftermiddag kommer även lillebrorsans tjej så då ska vi ha lite julmys här

• Norrskensflamman

Fru Sy; tack för omtanken ♥  Tja, jo... hm... vem tar hand om mig? Jag själv antar jag. Och kuratorn och kinesiologen. Min mor o far försöker hjälpa och stötta mig så gott de kan.

Vad mysigt med julpyssel och julmys. Själv orkar jag nog inte med pepparkakshusbygget som ungarna vill ha. Vet inte var jag ska ställa fanskapet. Men jag har köpt pepparkakor (de vi gjorde själva är slut för länge sen) som ungarna ska få dekorera. Kanske gör jag lussemumsen som Villemoa tipsade om.

• Norrskensflamman

Har varit till centrum och köpt färdigt de sista julklapparna. Nu saknas bara en liten grej. En liten fotoram.
    Jag skulle handla mat också, men då ringde T (flickorna var med mormor och morfar hemma) och grät och hade så ont i magen. Så jag ilade hem. Jag får handla imorgon. Kylskåpet är ganska fullt, så vi klarar oss, behövde egentligen bara komplettera med mjölk, bröd, fil och sånt. Men vi klarar oss till imorogon. Skruttan har haft ont i magen sen i torsdags. Verkar som att hon fått svårt att gå på toa sen vi gick över till laktosfria mjölkprodukter. Förut fick hon springa på toa så fort hon ätit. Nu är hon hård i magen istället. Jag skickade morfar att köpa plommonpure nu, så ska vi se om vi får fart på magen. Hon säger att det känns som en sten i magen. Och så kniper det.

• lanovia 08

Kommer in med stora stora kramen till Flamman. Så mycket elände och skit. Jag har inget vettigt att komma med just nu. Hoppas bara ni kan få lite julefrid.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård