I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Daa: jobbigt med bakslag vad gäller sömnen... Men måla inte, du vet vem, på väggen. Det kanske bara var en tillfällig dipp? Hoppas du får många timmars skön sömn inatt istället.
Själv har jag blivit förbannat less på att alltid ha ont i huvudet. I flera dagar i sträck. I fredags hade jag ont igen och det gick inte ens över på natten. Jag vaknade mitt inatten och kunde inte somna om för att jag hade så j-a ont!! Och sen fortsatte det hela lördag. Inte förrän på söndag morgon var jag kvitt värken.
Inga tabletter såsom Ipren, Treo, Panodil Zapp osv hjälper. Inte ens dubbel dos.
Nu har jag iaf bokat tid för synundersökning. Progressiva glasögon är ett måste för jag ser inte att läsa ett papper längre. På jobbet har jag fått en bautastor dataskärm med stor text...
Men just omställningen att läsa på skärmen = OK, om det är stor skärm med stor text, och så flytta ögonen till ett papper och läsa på lite närmre håll... Nix, fixar det inte.
Läsglasögon hjälper när jag läser hemma, men de funkar ju inte vid dataskärmen.
Ja, ja, det är inte lätt att bli gammal... Blir ju ett helt år äldre nästa vecka !