I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Stackars min lilla pojke!
Han är superförkyld, men har behårt sagt att han skulle till skolan, "för det är vårt luciatåg på torsdag och jag måste vara med och öva"
idag ringde han själv hem redan vid 8:45 och sa att han måste bli hämtad för han mådde inte bra.
Han har varit hemma med pappa hela dan och sovit en del. När jag kom hem och skulle ta tempen fick han ett bryt(han gillar inte tempen). 38,2,. Jaha.
Liten blompojke brister ut i storgråt och snyftar "jag skulle ju vara tomte och vi har ju köpt en dräkt och jag vill inte bli sjuuuhuuuhuuuk!"
Jag ringer fröken och han kan sedan lugnas med att känner han på minsta vis att han orkar, så är han välkommen att komma bara på lussandet och sedan åka hem och bädda ner sig. "han har ju en lite särskild roll också, så han behövs verkligen" sa fröken.
han har tisslat och tasslat och varit hemlig och förväntansfull i många veckor inför detta lussande, och om och om igen frågat "ni kommer väl? Ni kommer väl och tittar när jag lussar?"
Nu var han lite piggare, efter Panodil, så han gick och duschade. Kom ut, sa "det känns som jag ska svimma. Och kräkas" *kräks över hela golvet*
Hans nya tomtedräkt blir nog kanske inte använd då.