Daa skrev 2012-12-28 12:04:26 följande:
Blommis: jag kom plötsligt, från ingenstans, att tänka på när du och jag telepaterade "jag ska bara byta vattenpumpen, Gerd". Minns du det? Det var kul, men lite läskigt också.
Det börjar vara några år sedan nu.
Glömmer jag aldrig!
Jag har en kort paus i julandet och passar på att skriva en rad innan jag komar ihop i soffan (där har jag knappt satt rmpan sdan folk började ramla in här). Pappa, min ena syster och hennes dotter var här, då var vi sex, pappa åkte hem, samma eftermiddag fyllde vi på med fem pers och en hund från sambons familj (bror med fru och bran), så då blev vi tio, igår morse skjutsade jag syster med dotter till tåget i Kalmar och så var vi bara åtta. Nu, alldeles precis för en stund sedan åkte de fem sista, och då blev det bara vi tre kvar, med hunden och katterna.
Bordet är ihopskjutet,, alla pinaler bortplockade, diskmaskin nr femtioelva igångsatt och när jag sätter mig ner nu, tänker jag inte göra ett smack mer idag.
Imorgon har sonen fotbollscup och vi är med och kör, så det blir en heldag. De börjar inte förrän mitt på dagen, men slutar å andra sidan inte förrän vuid midnatt-om de går till slutspel och final).
På söndag tänker jag BARA titta på TV och äta godis ur en kartong som jag gömt långt in i skåpet...
På nyårsafton kanska sambon ska jobba, inte klart än, men vi ska iafäta vitlökshalstrade pilgrimsmusslor m smörslungad sparris och sedan oxfilé. Och kolla fyrverkerierna.
Just nu måste jag lösa hundvaktsfrågan,för imorgon. Det har jag nämligen totalt glömt. Puss på er!