lanovia 08 skrev 2011-09-13 10:06:44 följande:
En liten fråga som kanske mest riktar sig till Hvidis, men vem som är fri att svara. Har legat o funderat på detta de sista nätterna. E har ju som sagt tänder på gång vilket stör sömnen och hon hamnar i våran säng pä nätterna när hon vaknar o skriker. Men som läget är nu är det enbart nära nära nära mig som duger, kunde hon skulle hon krypa in i mig. Inatt när hon kom in låg hon jättefint hos maken enda tills jag kom tillbaka från toabesöket då blev det skrik o gnäll tills hon låg hos mig. Hur tusan gör man om hon är sådan om några månader samtidigt som jag skall amma den lille??
Har du haft det problemet Hvidis?
E har också varit rätt så mammig tidigare, men i mitten av graviditeten så började vi säga till henne att mamma inte kunde bära henne så mkt för att hon har en bebis i magen. Det tog ett par gånger, men sen har hon accepterat detta. Hon frågar inte mig längre om jag kan bära henne. Jag har ju även haft så ont i min rygg och höfter och när hon nu på sistone har frågat om mamma kan sitta bredvid henne på golvet och leka, så har vi sagt som det är att mamma har ont i ryggen och inte kan sitta på golvet. Hon accepterar detta rakt av och frågar istället pappa. Visst, sen har detta gjort att jag tyckt att det varit jobbigt att jag "tappat" kontakten med henne lite, men det är ju för en kort period. Nu på sistone har hon dock blivit väldigt mammig igen, speciellt sista veckan. Men hon vill då gärna bara sitta nära mig i soffan eller ligga nära mig i sängen. Hon ber fortfarande inte mig att lyfta henne. Vet inte om hon förstår allt, men det känns som om hon förstår väldigt mkt. Hon vet att lillasyster är i mammas mage och hon säger nu titt som tätt att hon vill att lillasyster ska komma fram, så hon kan krama och pussa henne. Hon vill även mata, byta blöja och köra lillasyster i vagnen säger hon.
Jag tycker att ni ska försöka prata med E och säga som det är. Du får inte lyfta för mkt just nu, speciellt när du redan har ont och sammandragningar. Det finns ju så många andra sätt att vara nära E just nu, så ni får närheten.
Vet inte om mitt fluminlägg ger ngt, men men.....