Ninnnis skrev 2012-12-20 17:16:48 följande:
Men vilken tur ändå att det inte blev några personskador, eller ännu värre. *ryser* Hur mår din syster med familj? Har Blompojken blivit så dålig alltså? Stackaren! Hoppas verkligen ni andra klarar er.
Hon sa på sms igår att "jag är alldeles tom inuti" och så är det såklart tusen kluvna känlor-å ena sidan är hon ju själaglad att hon och barnen hunnit flytta ut, å andra är det som att hon får dåligt samvete också-det är hon som velat separera, så det känns ju som att allt blir extra taskigt mot honom nu osv.
Men det är helt sjukt att se sådana där bilder, höra knastret från elden och veta "där inne kunde vi varit" , eller, "därinne hade jag nyss hela merparten av min familj". Först julen vi firade här, var ju hela det gänget samlat här. Tolv pers var vi. Av alla dem, hade åtta kunnat fattas idag. Jag kan inte smälta det!
Sonen har nästan 39 i temp och har sovit till alldeles nyss. Han vaknade tack och lov hungrig! Och äter i skrivande stund lite soppa-mest för att få i honom lite salt buljong. HOPPAS det stannar i magen! och så är han så himla gullig
"mamma, det är iallafall bättre att jag är sjuk än någon av er-särskilt du, för du gör så mycket med det här med julen"