I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
PB, jag vete sjutton om man äter ägg egentligen, fast jo det kanske man gör förresten, det är väl om man är vegan som man utesluter ägg och mjölk och allt väl. Jag är ju i vilket fall inte ens någon riktig vegetarian eftersom jag äter fisk och skaldjur. Egentligen tycker jag att det känns lite sådär att äta det men det är ju så gott och annars skulle det bli så himla knepigt. Jag har inga hälsoskäl, heller inga moraliska skäl till att jag äter som jag gör, jag bara en dag såg en blodig biff stekas och hur allt blod sipprade upp och bara bläh, det här går inte längre. Det var väl en 15 år sedan eller så nu. Jag har flera gånger försökt börja äta kyckling igen, bara för att jag tycker att det är så jobbigt att hålla på med olika mat och så till alla, men jag har suttit där och tittat på den där kycklingen och inte lyckats. Det enda är att jag ju äter gelatin, det känns ofräscht faktiskt men det har varit för svårt att låta bli bakverk och smågodis. Sedan är det ju det där med löpen i osten, känns inte heller OK egentligen. Fast den psykiska påfrestningen börjar bli för stor om man tänker sig att man smäller i sig enzym från kalvmagar och delar från djurfötter och annat så jag försöker hela tiden hålla de tankarna på avstånd...