Flamman, nä. Flera har ju sagt så under åren "du borde blogga" men själv har jag aldrig känt mig manad inifrån mig själv vill säga. Kanske för att jag inte läser bloggar själv i någon nämnvärd utsträckning, jag vet inte.
Angående mailgrupp vill jag understryka att min tanke är att det skulle kanske underlätta umgänget i själva tråden om man snabbare får ut "inboxmässiga info" ivia mail, bara för att boxen är så seg. Jag tror det vore förödande om man istället för samtalen mailledes, för då blir effekten den motsatta.
Jag sprang min första riktiga runda i förrgår-och jag hade satt 20 min som minimum, men sprang 30 och kände att det hade varit möjligt att fortsätta en bit till-hurra! Det har hjälpt att crossa! Jag sneglar också på lopp som vårrus, blodomlopp och liknande, men med op i vardande, så är det ju bortkastade pengar att anmäla sig till något man inte vet om det blir genomför.
Apropå lopp: fy tusan vad onödigt skithemskt och vedervärdigt med bomberna mot Bostonmaraton! Vad är det för fel på världen? Nu blir det meck igen, var så säkra! Hoppas det är någon enskild idiot, inte något som eldar på redan pyrande skit.
Musikern, jamen han ska ju knyta bildäck och löpa myr med munspel har jag ju sagt! . Hälsa honom, att har JAG, den mest stillsamt strosande Blomman i hela världen, börjat springa, då kan minsann han med göra det. För livet och hälsans skull till att börja med, helt utan att det måste vara roligt. Sedan, efter ett tag, kan man upptäcka att det till ens häpnad tilloch med kan vara lite roligt.
Jag utmanar honom på 3x30 minuter i veckan från och med nu! Han har min tillåtelse att börja med 3x15 och köra "rekordtänket" dvs förlänga med en minut eller en viss sträcka vartefter. det tog mig 6 veckor att komma från 15 minuter (och nära dödenupplevelse) till 30 minuter och insikten att trägen vinner.
Alla de där centimetrarna och kilona är förresten värda en applåd*klappar*