I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Här har vi haft åskväder något vansinnigt idag.
Sån där åska som inte mullrar utan är precis ovanför och säger KRACK.
När jag skulle hämta äldsta vid bussen runt 17-tiden så regnade det så mycket att bilen liksom drev runt i sidled på vägen.
När jag passerade vår bygdegård så rök det om ellednineg som går tvärs över vägen... Grannens jordfelsbrytare hade slagit till (från?) men inte min. Vilket faktiskt gjorde mig mer stressad än on den hade slagit till.
När jag var ute och rökte för en stund sedan så konstaterade jag att en glasruta har spruckit i ena fönstret mot vägen och nog för att det har åskat så rutorna har skallrat förut så har jag aldrig varit med om att en ruta har spruckit...
Jag är oändligt tacksam att min närmaste granne - kyrkan - har åskledare! Den har fått jobba hårt idag.
En timme efter att ovädret dragit bort och himlen var blå igen så klappade telefon, adsl och vidhängande tv-mottagning ihop så jag jag har bara skummat lite i tråden för nu behöver jag gå och lägga mig.
September - ett stillsamt grattis och ett innerligt tumhållande!
Blomman - min Äldsta fick diagnosen Ulcerös Colit när hon var 14 och sattes då på en massiv dos cortison (förutom cellgift och annant).
På nolltid svällde hon upp och blev klotrund ffa i ansiktet, mycket traumatiskt för henne och hon lider fortfarande, 6 år senare, av det trots att allt det runda försvann rätt fort efter att cortisonet fasades ut.
För det "månrunda" försvinner faktiskt när man slutar med högdos av cortison, det går inte riktigt lika fort när det går tillbaka som när det dyker upp - men försvinner gör det.
I vintras gick hon in ett skov varpå det sattes in cortison igen till hennes stora (mycket stora) förtvivlan men dosen var lägre och läkaren mycket bra så cortisonet fasades ut så fort provsvaren visade att inflammationen var på tillbakagång och det runda/svullna uteblev helt denna gång.
På dig låter det som att du samlar vatten i hysteriska mängder så ett läkarbesök och en justering av dosen skulle nog sitta som en smäck.
Jag ska läsa igenom noggrannare i morgon för du skrev nåt om depression och jag vill påstå att cortison är humörhöjande, åtminsteone i låga doser. Men som sagt, jag ska läsa ordentligt i morgon.
Nu ropar kuddan på mig men jag lovar att sova med ena handen ovanför täcket så du har nåt att hålla i om du behöver finaste Blomma.
på er alla!