I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Hej Hej Msw! Och Hej Leksi! Så kul att se er
I dag är jag liiite småtrött och halvstel i kroppen, 70 mil i bil sätter sina spår även om man rastar och sträcker på benen!
Och en del ställen, (läs hemma hos Passionsblomman), är ju så himla trevliga att rasta på så att man kommer sig iväg därifrån en hel del senare än planerat vilket självklart leder till att man inte alls är i säng när man borde och därvidlag trött som jagvetintevad när väckarklockan ringer.
(Om sanningen ska fram så lyckas jag väldigt sällan komma i säng när jag tänkt mig så just den delen påverkar nog inte tröttheten lika mycket som de många milen)
TACK allra finaste Blomman för inbjudan! Såååå himla kul att träffa dig och vilket fantastiskt hus ni har!
Och tack för god mat och trevligt sällskap - jag hade verkligen velat haft någon timme eller ett par dagar till .
När jag gjorde ett kaffestopp senare på kvällen så ringde jag min ena bror (för att kolla om essingeleden var avstängd på natten) och då berättade jag om Pippi Långstrumphuset jag haft förmånen att vara i och han frågade genast efter sockerdrickaträdet!
Så då svarade jag att Blommans PippiLångstrumphus är vitt - inte gult - så då finns det ju inget sockerdrickaträd - men under riktigt soliga sommardagar så kan man luta sig tillbaka mot stammen på ett av de två magnifika päronsodaträden på baksidan