• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Klockarbol

Jag har ryggskott. Ett riktigt elakt sk-t ryggskott Rynkar på näsan

Så nu ser det ut som skräp här hemma och jag ligger efter med allt!
    Igen...

Å inte kan jag sitta och det är snortråkigt att ligga platt eller att stolpa fram och tillbaka på vägen utanför. Å ont gör det.
    Tänkte att jag skulle läsa ikapp mig här så jag ställde laptopen på tv'en (vi har en tjocktv) så jag kan stå och greja med datorn. Så då halkade laptopen givetvis av tv'n och trillade ner bakom så jag fick väcka yngsta för att få fram den igen.
    Jag ser inte markören där jag skriver men det verkar som om maskinen överlvde.

Så nu går jag och lägger mig och stirrar i taket...

Puss på er alla finingar!

• Soldemor
    Klockarbol skrev 2013-10-30 22:59:52 följande:
    Jag har ryggskott. Ett riktigt elakt sk-t ryggskott Rynkar på näsan

Så nu ser det ut som skräp här hemma och jag ligger efter med allt!
    Igen...

Å inte kan jag sitta och det är snortråkigt att ligga platt eller att stolpa fram och tillbaka på vägen utanför. Å ont gör det.
    Tänkte att jag skulle läsa ikapp mig här så jag ställde laptopen på tv'en (vi har en tjocktv) så jag kan stå och greja med datorn. Så då halkade laptopen givetvis av tv'n och trillade ner bakom så jag fick väcka yngsta för att få fram den igen.
    Jag ser inte markören där jag skriver men det verkar som om maskinen överlvde.

Så nu går jag och lägger mig och stirrar i taket...

Puss på er alla finingar!
    Kropraktor? El så, typ?
  • Soldemor
    Hvidbrud skrev 2013-02-18 08:20:31 följande:
    Förresten pratade vi, jag och syrinx, om att ha en lite stick-tråd-träff en dag.... Någon som vill hänga på?
    Mitt mest avancerade är handledsvärmare med pärlor i mönster. Det var i pre-child eran. Skulle vara kul att bli inspirerad till att komma igång med något kreativt igen. Stickning är ju bäde meditativt och leder till något använbart. Och tålamodsprövande!
    Hur har det gått med detta projekt? Något som är aktuellt fortfarande?
  • andbeyond

September: Vilken pärs! Jag hoppas verkligen att livet lättar framöver! Svårt det där när det ska balanseras gravidpiller och gravidproblem och ätas järntabletter samtidigt som man liksom inte får äta vissa saker som gravid.  Psylliumfrön är bra, linfrön i vatten över natten och sen dricka är också bra - då har man hjälpt till att lösa upp det där bra slemmet (gott det låter va?) som sen kan blandas i ex yoghurt.

Flamman: Skitsöt halloween hamster! Min man har karvat en pumpa som ser ut som Super Mario. Barnen i området måste tro att vi är världens konstigaste vuxna.

Solde: Kyrkoherdesutbildning! Wow! Hoppas du kommer trivas jättebra, Stort Grattis!

Klockarbol: Å Nej inte ryggskott! Säger som tidigare talare, naprapat? Sjukgymnast på Vårdcentralen? Vääärme! Krya!

Hvidis: Kämpa på med plugg och mage! Skönt att höra att du mår bra ändå!

Jag mår jätteilla och har därför svårt att få något gjort, försöker läsa här så mycket jag kan iaf även om jag inte alltid orkar skriva. 

Kram till er andra!

• andbeyond

Kram till er alla skulle de stå, haha.

• passionsblomman

Andbeyond-snarare de roligaste värsta fett coola vuxna!
    När min son hörde vad din man jobbar med (om han nu ftf jobbar där såklart) höll han på att smälla av-och det ingår i hans drömmar och framtidsplaner att han också typ skulle kunna jobba med det-och bo i New York då, som är den viktigaste delen av drömmen. om han sedan är fotbollsproffs, kollega med din man, eller "bara ingenjör", spelar mindre roll.

Själv struntar jag i vilket-bara han tjänar såpass att han har råd att skaffa en lägenhet stor nog att hans mamma kan hälsa på lite ibland, där i New York.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Flamman, men my god! Han har ju typ HÄNDER, den där hamstern!

Nu ska jag gå till affären och köpa hem lite godis-det kan ju hända att det knackar på dörren idag. Fast egentligen kanske jag borde iföra mig läskiga munderingen och skrämmas rejält istället?

Hittade ett alldeles nyvärpt, varmt litet ägg idag igen förresten-tror kanske hönan att det är påsk?

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Soldemor
    Norrskensflamman skrev 2013-10-31 13:25:40 följande:
    Solde visa inte bilden ovan till katterna! ;)
    Jodå, leksak!
Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård