Inlägg från: Klockarbol |Visa alla inlägg
  • Klockarbol

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

I morse umgicks jag med ett väldigt kantigt hörn på ena bildörren när jag skulle ta min väska ur baksätet.

Mit huvud upplyser mig klart och tydligt att det var en närkontakt som alls inte uppskattades...

Ynk.

• Klockarbol
    Norrskensflamman skrev 2013-08-29 12:30:07 följande:
    Han kan dra dit pepparn växer!!!

Instämmer.
    Jag vet att ungarna kommer ikläm men det är fortfarande inte din (eller min i mitt fall...) sak att rädda broarna ärkeasen bränner på löpande band.

Mitt ärkeex ringde Äldsta i går för att berätta att han ännu en gång reser till Ukraina.
    Eeeh, och? sa Äldsta och han blev stött i kanten!
    Att han inte har ringt henne sedan hon fyllde år (i JANUARI!) har han tydligen glömt bort...

Även Yngsta blev upplyst om att han skulle resa.

Jag ska tydligen bli informerad i ett mail - trots att vi stod mitt emot varann på min infart i går när han lämnade Yngsta!?

Tydligen ska jag vara väääääldigt tacksam för att han "har lärt sig av sina misstag" och nu talar om att han ska resa?
    Konstaterar krasst att han inte sagt flasklock någon av alla dom andra gångerna han rest dit för att dejta, inte ens den gången han äkte dit istället för att dyka upp hos juristen så vi kunde skilja oss...
    Så jag är inte ett skit "tacksam" - enbart jä-ligt irriterad och hoppas återigen stillsamt att han stannar kvar där...
  • Klockarbol
    Norrskensflamman skrev 2013-08-29 12:31:32 följande:
    Är det någon här som har koll på juridik? Vad som gäller när man är sambo och den ena har barn med en annan och så där... Jag känner att det är dags att bli två ägare till huset nu nämligen.

Boka tid hos en familjejurist och skriv samboavtal och testamente är mitt råd. Behöver inte kosta så jättemycket och är en jättebra investering!
  • Klockarbol

Blomman - Hejja Ruben!

Och stort lycka till med utfasningen av kortisonet! Jag glädjer mig med dig Hjärta

• Klockarbol
    Norrskensflamman skrev 2013-08-30 10:11:55 följande:
    Kolla bilderna på gnagaren i mitt galleri, under Torven. Skrattande Hjärta
    Jösses vilken söt råtta! F'låt... hamster... Flört

Jag ska inget säga - mitt marsvin ser också ut som en råtta Obestämd
  • Klockarbol
    ingenjörsbruden skrev 2013-08-30 13:02:51 följande:
    Inser att dAgens kanelbullebak blir svår utan jäst.....morrar....nåja. Kan man göra kladdkakan idag o frysa in? Någon som provat? Här har det aldrig blivit kladdkaka över att frysa....
    Kladdkaka går utmärkt att frysa. Mina mer måttfulla kollegor har bjudit på kladdkaka som varit fryst och det har varit jättegott! (Jag har heller aldrig fått nåt kvar att frysa in...)
  • Klockarbol

Ingis - kul att du ser fram emot att börja jobba igen!

Hvidis - det låter som att du har hittat helt rätt utbildning!

Leksi - Hej! Jag undrar också om ni kom itid till bröllopet?

Flamman - Jösses vilket vidrigt migränanfall Förvånad. Finns det nån möjlighet att du får Immigran eller nåt utskrivet?

Nu dags för en slurk kaffe, återkommer!

• Klockarbol

I övermorgon är det 3 år sedan bröllopet och 2 år sedan ärkeexet åkte ut.

På ett sätt inser jag ju hur långt jag ändå har kommit på de här två åren (ekonomiskt, praktiskt och känslomässigt) men samtidigt är jag både bitter och besviken över att inte ha kommit längre.
    En kollega sa idag att en sorgeprocess tar i snitt 4 år innan man har gått igenom alla delar, första året är jobbigast för att det är så intensivt och 'hela tiden' medan de andra åren är jobbiga för att processen liksom 'poppar upp' och överfaller en när man minst anar.
    På ett sätt trösterikt att kanske våga tro att jag inte kommer att ha det så här för alltid och på ett annat sätt himla uppgivet - jag vill trycka på en knapp och bli "hel". Nu.

Det kanske är ett steg i rätt riktning att jag kan släppa det arga/bittra/sårade snabbare vid varje 'anfall' men det känns som ett personligt nederlag att jag inte bara kan gå vidare oberörd utan mardrömmar och huvudet fullt med skit.

• Klockarbol

Jag fortsätter ogenerat att spamma!

Äldsta och jag har tillbringat torsdag till lördag i Göteborg på Mary Kay seminariet!
    Helt fantastiskt  Solig
    Suveräna och enormt givande utbildningar & föreläsningar på dagarna och fantastiska kvällar i balklänning där vi firat det gångna årets framgångar med applåder, jubel, tårar och makalösa shower!
    På fredagkvällen var det dels ett Whitney Huston-medley och dels ett Michael Jackson-medley - jag fattar inte var dom hittar alla fantastiska artister!?
    Karln som sjöng MJ LÄT som MJ!
    Såpass att innan han visade sig så trodde vi att det var playback från en skiva! Han gjorde såväl den unga MJ i Jakson Five som den vuxna.

Mina mål för seminarieåret 2014 är satta - både i vardagen och i businessen - och jag är fylld med energi och framtidstro.

I will Become the Best I can Be!
    För det är jag värd. Så det så!

Min förmåga att köra bil i Göteborg tänker jag nog dock inte lägga så mycket energi på...
    När vi (1 timme sena) äntligen hade tagit oss till hotellet så dumpade jag bilen utanför foajen och betalade glatt 400 spänn för att hotellet skulle ta bilen till parkeringshuset!
    Det var värt varenda krona...

Nästa år packar vi in en systerkonsult med göteborg by car-vana i bilen åsså får hon köra sista biten Skrattande

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård