• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • dfk

Godmorgon!

Åh! vad hemskt med drunkningsolyckan.....

Idag var det såååå segt att kliva upp ur sängen, huva!Obestämd
    Fredagen kommer som en räddning, lite ledig helg är aldrig fel... Men maken påminde att nu ska julen bort och det skulle visst ske till helgen när han själv är borta på jobb. Hm, får se om jag nappar på det. Skulle allra helst bara vilja ta igen mig.

Daa, hoppas att det kommer att kännas bättre med amningen snart!
    Härligt att få positiva besked med Mugglan!
    Lanovia, lycka till med jobbet nu!

Flamman om du tittar in så vill jag skicka varma kramar!

HjärtaHjärtaHjärta

• Norrskensflamman

Här är jag. Jag lever i ett inferno av svek, ångest, självförakt, maktlöshet, uppgivenhet, gråt, förvirring, heta, irrationella känslor och handlingar, passion och vanmakt. Gårdagen var helt sinnessjuk.
    Jag har fått veta att han har träffat en annan. Själv nekar han i sten.
    Efter en mycket trubulent kväll så släppte han ner garden och bröt nästan ihop.
    Så nu är läget så att vi ska fylla i skilsmässoansökan. Då får vi sex månaders betänketid båda två. Under tiden ska han börja äta medicin mot ADHD och gå på den stora ADHD-utredningen som han fått förtur till (normalt två års väntetid).  Gäller bara att få ner blodtrycket först.
    Jag vet inte vart detta slutar. Jag vet inte vad jag känner och vad jag vill. Jag vet inte om jag kan förlåta ett sånt svek. Jag vet inte hur han kommer svara på medicinen. Jag vet inte något alls. Bara att vi ska göra ett sista försök. Jag måste på nåt vis försöka ta en dag i taget.
    Gode Gud, giv mig styrka!

Tack för hälsningar och sms. Det värmer oerhört och betyder enormt mycket.
    Jag tar inte illa upp för tuffa ord och goda råd. Jag behöver sånt. Sen väljer jag själv vad jag vill ta åt mig.

KRAM!

• Soldemor
    Norrskensflamman skrev 2011-01-14 09:00:21 följande:
    Här är jag. Jag lever i ett inferno av svek, ångest, självförakt, maktlöshet, uppgivenhet, gråt, förvirring, heta, irrationella känslor och handlingar, passion och vanmakt. Gårdagen var helt sinnessjuk.
    Jag har fått veta att han har träffat en annan. Själv nekar han i sten.
    Efter en mycket trubulent kväll så släppte han ner garden och bröt nästan ihop.
    Så nu är läget så att vi ska fylla i skilsmässoansökan. Då får vi sex månaders betänketid båda två. Under tiden ska han börja äta medicin mot ADHD och gå på den stora ADHD-utredningen som han fått förtur till (normalt två års väntetid).  Gäller bara att få ner blodtrycket först.
    Jag vet inte vart detta slutar. Jag vet inte vad jag känner och vad jag vill. Jag vet inte om jag kan förlåta ett sånt svek. Jag vet inte hur han kommer svara på medicinen. Jag vet inte något alls. Bara att vi ska göra ett sista försök. Jag måste på nåt vis försöka ta en dag i taget.
    Gode Gud, giv mig styrka!

Tack för hälsningar och sms. Det värmer oerhört och betyder enormt mycket.
    Jag tar inte illa upp för tuffa ord och goda råd. Jag behöver sånt. Sen väljer jag själv vad jag vill ta åt mig.

KRAM!
    Var rädd om dig i dina val och det du gör, du är så bra på alla sätt! JÄTTEKRAM!
  • Ninnnis

Kram, FinFlamman! Jag har inboxat dig.

Lanovia, det blir nog bra med nya jobbet trots allt. Men om du får det jobbet du VILL ha så är det bara att byta väl?

Blommis, tack så mycket för juicetips! Det följde med en dvd, men jag har inte hunnit titta på den än. Maken gjorde en smarrig drink med morötter och äpplen häromdagen. Fast nästa gång ska vi nog ha lite is i. 

• Ninnnis

Jag har ingen huvudvärk idag heller, och jag har precis fått massage första gången sedan jag blev gravid. Skönt! 

• Ninnnis

Såg i den andra tråden att familjen Muggles är hemma och verkar må bra allihop.

Hurra!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård