I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Heloise skrev 2011-07-28 23:18:53 följande:
Ingen fara Mugglan jag förstod att det var så du menade Skönt att det är bättre med mamma!
Jag vill för allt i världen inte vara självsäker och mena att det är självklart att vi kan få ett barn till, för det är det ju så klart inte. Inte heller att det är självklart att naturen tycker att det ska vara tätt. Det är mer att vi känner oss redo att välkomna ett till barn om sisådär 10 månader och framåt sen lämnar jag resten åt moder natur och kåtheten
Mugglan det ska nog vara en drake haha ja det kommer vara bollar överallt men å andra sidan katterna hade små pingisbollar överallt och det överlvede jag ju
Jag såg precis ett tv-program om kvinnor som har samlar mani, fy f-n jag fattar itne hur man kan leva så. En hade maskar som kröp i mattan inne i barnens sovrum En blev av med sina barn, hon grät mer när de tog djuren ifrån henne. Ibland undrar man och hon hade 4 ungar...
Jag tycker man ska gå på känslan att man vill ha ett barn till. En del av mina vänner har funderat mkt på huruvida de "borde" skaffa ett syskon till sitt enda barn, och om det är bäst för deras barn att ha ett syskon trots att de själva eg inte vill ha ett till mm. Jag hävdar att man inte skaffar (nåja skaffar och skaffar men ni fattar vad jag menar...) fler barn för sina barns skull, utan för sin egen. Jag har iaf varit rent självegoistisk och velat ha fler barn oavsett vad som är bäst för Moa (det finns ju faktiskt fördelar med att vara ensambarn också...). Jag tror att det är såpass slitigt att få barn (även om det är roligt också så klart) att man måste vilja ha det, man ska inte få barn bara för att andra tycker att "alla barn mår bäst av att ha syskon".
Ang samlarmani så har jag svårt för att se de programmen. För mig är det alldeles klart att de där människorna har psykiska problem och jag tycker att man profiterar på sjuka människor när man gör program om det där Jag kan säga att det såg ut åt det hållet i min mammas lägenhet... (inte smutsigt och definitivt inga maskar men stökigt med miljarder plastpåsar tex i ett rum). När folk går in i en psykos så kan de bli maniska och åstadkomma mkt röra på kort tid.