• MSW

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Villemoa skrev 2011-10-25 10:54:06 följande:
    Vad spännande med två nya trådbebisar snart! 

MSW; ditt BF är en dag innan det jag hade med E

Tänk, snart blir min bebis 1 år!!!! Förvånad 
    Ja, det verkar vara väldigt många barn söm föds i november.. Kanske är det bara inbillning..? Men känns helt plötsligt som att "alla" fyller i november.. Fick inte alls samma vibbar med A som är född i augusti..

Har läst lite här och där bakåt nu (ist för att skriva hemtenta... ) Snappade upp att det har diskuterats nattningar, och ni har väl kanske redan lämnat det men vi kör varannan-kvälls-nattning, och vi läser då bok och i bland gör vi någon massagesaga eller sjunger sång, eller "pratar om killen" (vilket betyder att man ska prata om vad A har gjort under dagen typ), sen ligger vi kvar där inne tills han somnar och sedan kommer han i princip in till oss varje natt när han vaknar till och sover resten av natten inne hos oss (ibland kommer han vid 23-tiden, och ibland kanske inte förrän kl 6).. Han har i perioder varit jätteduktig på att somna själv på kvällen, (och har egentligen somnat i eget rum hela tiden sedan han föddes) men sen i mellan åt har det krånglats till och han har blivit ledsen när vi skulle gå ut, den senaste gången det började krångla och han blev så ledsen, så ledsen när vi gick ut så kom jag fram till att det förmodligen är en sak som man kommer sakna när han blir stor och man inte får ligga kvar och gosa, så då struntade vi i försöken att få honom att somna själv igen!

Denna bebis kommer dock att få sova i spjälsäng jämte vår säng,  och sedan så småning om dela rum med A innan det blir utbyggnad av huset så att det finns egna sovrum för alla...
  • MSW

Jösses vilken fart här är!! Hinner inte alls med något! Men är här i bakgrunden och läser iaf!

Flera som verkar ha det tungt av olika anledningar, så kramar till er! Och kramar till alla som det faktiskt flyter på helt ok för just nu!

Stickning och virkning gillar jag också, mest virkning, för det behärskar jag så mycket bättre! Senaste projektet var en gallerfilt till kommande bebisen.. Mitt nästa projekt tror jag ska bli att lära mig sticka strumpor.. Men vi får väl se när det blir tid och ork till det.. Synrix: sjalen ser jättefin ut!

bebisen är fortfarande på insidan, men av lite olika anledningar tycker jag nog att den snart kan få komma ut!

ha en härlig och mysig träff imorn! Och krama fruE lite extra från mig!

• MSW

17/11 är BF.. Så typ två veckor kvar idag..

Och det är helt ok att klappa på magen, för den som vill!

Ang pengar så har vi i princip hela tiden levt bara på makens lön, eftersom jag nästan aldrig har haft ett "riktigt" jobb! Så vi brukar prata lite lyriskt om när jag är färdig pluggad och faktiskt (förhoppningsvis) kommer ha TVÅ löner! I mellan åt känns det dock som evigheter bort... Det mest trista är att när det blir gnälligt om pengar tar jag det som kritik mot mig att det är mitt fel att vi inte har några pengar.. Och maken tar det som kritik att han inte jobbar tilläckligt mycket/tjänar tillräckligt bra.. Men när vi insgå hur olika vi tänkte på det så blev vi nog lite snällare mot varandra i det gnället..

• MSW

Godmorgon!

kikade egentligen in för att se om ingis rapporterar än..

Synrix: hoppas jobben rasslar in snart, och sedan pengarna!

hoppas alla ha en bra helg!

• MSW

Näj, ingis! Så trist! och oväntat! Dumma kroppar med som luras..

• MSW

Skickar kramar till familjen E här också!

Mugglan: det är väl sådana där småsaker som har en tendens att aldrig bli av tycker jag! Men man blir så nöjd när det väl blir gjort!

här är allt lugnt ännu så länge, hade en del förvärkar kvällen/natten till söndag.. Och nu har jag lämnat A på dagis och vet inte vad jag ska ta mig för riktigt..

• MSW

Ninnis: jag smyger här i bakgrunden! Allt verkar fortfarande helt lugnt! Nu ska jag och A äta middag.. Maken har lite kris på jobbet med crashar av system och annat, så han får väl äta när han kommer.. Vinkar och kramar till alla!

• MSW

Det blir alltid så mycket som jag vill kommentera när jag vill går in här så att jag får inte ur mig någonting, känns det som! Läser om idiotiska ex, mysiga musiker, tentor och annat..

Ninnis: formen är väl ganska bra för tillfället! Sover lite för dåligt på nätterna bara! Har idag varit och hälsat på A på dagis, mysigt! På vägen hem plockade han upp en sten som jag fick "som tack för hjälpen att jag var med på dagis"

• MSW

Flamman: det är inte klokt vad ni behöver stå ut med! Kram!

fru sy: skulle du inte kunna kolla med någon bokaffär eller bibliotek om de har något tips på bok?

Ninnis: A blev 3 i augusti så han är juh stora killen!

har varit hos bm idag och allt såg bra ut! Om bebben bara kan få lite fart ut så hoppas jag att jag inte behöver gå dit på nästa veckas tid! Jag är däremot väldigt hängig, misstänker feber, så nu ska jag försöka sova en stund!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård