• MSW

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Klockan: vinbärssaft med vanilj? Har du något särskilt recept på det? Lät hur gått som helst! Och vad skönt att ha fått så mycket gjort i helgen!

ingis: lycka till idag!! (för det var väl idag?)

-20 här idag, och var inte särskilt sugen på att släpa ut oss till dagis för att lämna A, när jag dessutom fick höra att det förekommit maginfluensa hos några i helgen kändes det ännu mer som att vi borde stannat hemma!

• MSW

Åh ingis vad härligt att allt såg bra ut! Men förra gången måste det ha mätts helt galet då eller? Jaja, det spelar juh ingen roll när nu allt är bra igen!

Klockarbol: ska spara receptet! Annars har jag bara recept där det ska stå och dra i ett par dagar, det har inte blivit av ännu att jag har testat något! kanske skulle man kunna slänga med en vaniljstång eller något i mina recept med.. *funderar*

• MSW

Hej! *lämnar livstecken*

låter som trevliga träffar på flera håll!

• MSW
    Soldemor skrev 2012-02-28 10:29:38 följande:

Griftetalen blir absolut inte bättre för att man häller cola i tangentbordet, även om det är light!
    Bara så att ni vet...

Blomman: Tackar som frågar! Vi är väl mer eller mindre förkylda (och trötta) hela tiden, men annars rullar allt på ganska bra! Magsjuka har vi ännu så länge sluppit som tur är! Hur är det med er?

Sen har jag en fråga till fru sy (eller om någon annan vet): Har köpt typ (typ "joggingtyg") som jag har tänkt sy byxor av till barnen, hon i tygaffären nämnde något om att sy med sicksack (har juh bara en vanlig symaskin), menade hon då att jag ska sy ihop dem med sicksack (pga tyget är lite töjbart då eller?) Och ska jag isf först sicksacka kanterna och sen sy ihop också? Är nybörjare på att sy kläder alltså, och så ångrar jag att jag inte frågade lite mer hur hon menade... Skäms

Flamman: Fina bilder! Såg en tjej i en likadan jacka på stan häromdagen och då tänkte jag på dig!
  • MSW

Liz: hej! (har kanske inte hälsat förr) Vad spännande (och lite läskigt, och lite "overkligt") med healing-tjejen!

lycka till med kub, rul, sjukgymnaster, syskonförsök och allt vad det var! Och att alla sjuklingar kryar på sig, och så roligt att E kallar er mamma och pappa! (buntar ihop lite eftersom jag skriver från tlfnen)

här har liten tjej ont i magen, så nu ska jag även utesluta (blom)kål, och se om hon blir bättre av det! Annars skrattar/ler, pratar hon så att hon charmar en totalt när hon inte är gnällig!

• MSW

Åh lanovia! Vad trist, är juh inte klokt vad ni råkat ut för i vinter!

Grattis till ankfamiljen!

fru sy; jag hade tyvärr inte några "roliga" sömmar på min maskin (hade nog inte räknat med att sy kläder när jag köpte den..), men körde med tät sicksack, och det verkade funka (tycker jag än så länge iaf!) tack för hjälpen iaf!

Här väntar jag på att Vc ska ringa tillbaka, eftersom vi (jag och L) inte fått sova särskilt bra/mycket i natt. L har blivit förkyld med feber, snor och hosta! (två gånger hostade hon så att hon kräktes i natt)!

och hej till alla andra också! Och hoppas ni alla får en trevlig helg!

• MSW

Hej på er! Försöker hålla mig hyffsat ikapp med vad som händer här, men oavsett hur mycket jag läser känns det som jag ligger en massa sidor efter! Har ju börjat skolan igen nu, och nu väntar en ny kurs som verkar betydligt mer krävande än den precis avslutade, så det innebär väl ännu mindre "privat surftid.. Nåja förutom att någon av oss är förkyld större delen av tiden så rullar det mesta på här! Även om jag läst en del sikt som hänt för er så hoppas jag att det ändå är under omständigheterna bra med er alla!

• MSW

Njuter av vårväder idag! Har hängt tvätt och tänkte rensa lite i alla land/rabatter vi har! Är bara j ag och Lill-skrutten hemma idag. Maken jobbar och storebror är på vift med kusinerna hos min moster! Pb: inte en dag för tidigt med positiva vindar hos er!! Heja heja! Frusy: gött med kläderna!! Heloise: fy för förkylning ar, men skönt med rekordet i närhet! Passar på att önska krya på er till alla som dras med envisa baskilusker! Och hoppas att samtliga h ar/får en mysig valborg!!

• MSW

Ninnis: håller tummarna för "lagom" skörd på tisdag!

Och lycka till för stundande bröllop och ihop flyttningar osv! Sen tänkte jag höra om fru sy eller någon annan har något bra (enkelt) tips om man vill köpa en bok om att sy barnkläder? (orkar inte krångla med radbrytningarna från tlfn) Grattis i efterskott till alla ett åringarna! Här firade vi halvåring i stället! Tiden går....

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård