lanovia 08 skrev 2011-07-29 20:10:19 följande:
Ninnis det är nog som de andra skriver att Mini är i en utvecklingsfas. Jag funderade också på det där med mjölkprodukter när E hade sin kolik "light" men någon sa till mig att de inte kan få laktosallergi förrän de är typ 3-4 år?? Däremot kan de ha allergi mot mjölkprotein men då krävs det rejäl omställning i kosten.
Men framför allt skulle jag säga att om han bara är grinig och skrikig i några dar så ställ inte till det för mycket med din egna kost eller för mycket trick. Lätt att säga när jag sitter så här i efterhand och har gått igenom det. Men när vi väl hade tatt oss igenom Es magont så kunde jag verkligen känna att, ja men det var ju bara något kolikaktigt och vi kom långt med minifom. Jag hade klarat mig utan alla tips o tricks som alla i omgivningen skulle komma med och som jag bara sööög i mig. Ät inte mjölkprodukter, gör inte si gör inte så.
Jag menar inte att predika eller säga att du inte skall testa mjölkprodukterna om du vill det. Bara att ibland är det inte konstigare än omogna tarmar eller en utvecklingsfas. (Detta kommer från en som kommer ha glömt bort allt detta när det är dags för nästa bebis).
Jag håller med! (Men jag förstår om man vill testa allt för att få sin bebis att skrika...)