I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Fru Bygg: hur stort är ert första barn? Det kanske räcker med singelvagn och åkbräda?
Fru Bygg: hur stort är ert första barn? Det kanske räcker med singelvagn och åkbräda?
Nä nu ska jag iväg till en grannfru på kaffe! Moa är på förskolan och småtjejerna sover i vagnen, så jag ska rulla bort den till grannhuset. Kram på er!
Hvidis: fick inte du innan mig? Jag fick ju 14/5. Tänker på att vi redan varit på 3-mån kontroll. Då vägde de 6,3 och 5,8, lite skillnad
Flamman: kul med komplimanger, mindre kul med härjandet
Daa: skönt att det går åt rätt håll med sömnen! Jag hade en lätt förlossningsdepression när vi fick Moa. Jag insåg det inte förrän i efterhand nästan... Trodde min nedstämdhet berodde på sömnbrist (som förvärrades av att amningen inte funkade), amningstrubbel och en bebis som aldrig sov på dagen. Men det var nog lite förlossningshormoner (el vad förlossningsdepression nu beror på).
Ninnnis: ja jag hade lösa planer på att dyka upp. Men vet inte riktigt hur jag ska göra än... Ska diskutera med maken (han släpper nog iväg mig iofs). Var det lördag 1/10? För 25/9 har vi dop.
Tack för komplimangen men de är hemskt lugna och snälla. Så mkt credit ska ges till småtjejerna Jag kan ju jämföra med en bebis som aldrig sov...
Just idag sov de förresten inte alls länge nu efter lunch, bara för att bevisa att det inte alltid funkar som man räknar med Men de brukar sova ikapp senare i så fall. De kanske är ovanligt pigga idag pga hel natt?
Förresten Ninnnis: mini är ju inte lika gammal som mina än, så mönstret kommer nog. Och det är lättare för mig att införa "fasta" (dvs rätt så fasta, inom en halvtimme plus minus iaf) mattider eftersom jag inte ammar. Så känn ingen press.
Moas känslor för småsyskonen blir mer och mer positiva. Nu ler de mot henne så det gör det ju lättare Hon tycker nog om småsyskonen men hon blir arg på oss ibland för att hon tycker vi ägnar oss för mkt åt dem. Om vi tex beundrar ett vacker bebisleende så blir hon stensur. Men det går väl över...?
En sak till Ninnnis: de brukar växa ifrån att sova i famnen ju större de blir. När de är små behöver de ju mkt närhet, det varar inte för evigt. Våra somnar redan betydligt lättare på egen hand än de gjorde de första månaderna.