Godmorgon
Finns ni kvar ni som bor söderut eller har ni blåst bort?
Här har det bara stormat lite i natt så med våra mått mätt var det ingenting...
Fast bor man i en större stad och det blir strömavbrott är ju katastrofen snart ett faktum, då kan man ju inte ens spola på toa
Idag snöar det faktiskt och vi behöver snö, annars så blir det inte roligt till påsk, så jag tänker inte klaga, även om jag hellre suttit ute i solen..
Men idag ska jag nog ta det lite lugnt, har haft två dagar med "il"
I förrgår bakade jag vaniljbullar, kanelbullar och pizzabullar och stekte 4 kg revbensspjäll... ute fikat till påsk förbereds
Igår fick jag lite energi och städade köket, tog t.o.m i lådorna (vilket behövdes!!!) skurade tvättstugan, tog toa uppe och sovrummet och hallen så nu är det bara tjejernas rum kvar, sen är HELA huset storstädat!!
Skönt!!!! Men deras rum får de ta själva Annars får jag stryk, i alla fall av stora I
Meckade ihop några fläskpannkakor också så de slumrar i frysen nu
Sen satt jag ganska stilla i soffan!
Idag kommer mellan M hem, stora I ska på konfahelg i Vilhelmina och mellan M ville vara hos mamma
Ikväll ska vi ut och äta ett helt gäng för en karl som bott här i byn i 22 år ska flytta så vi ska ha "avskedsmiddag", fast jag är glad för hans skull, för han har träffat en kvinna och flyttar till kärleken
Känner mig nöjd för att jag kom på hans avskedspresent från alla oss. vi sätter in pengar på Ikea så han får ett presentkort dit, så kan han/de köpa vad de vill, han har varit inneboende i ( håll i er nu!!) 20 år hos sitt ex (JA, det är underligt! men han är inte snabb.....och hon hade en gratis vaktmästare.. ) så han kan ju behöva lite nytt