I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Hej allihopa!
Hej allihopa!
Kommer ni ens ihåg mig? Det var ju evigheter sen jag loggade in och skrev något här!
Det har varit full fart här hemma och jag har känt mig rätt så under isen ett bra tag. Det är klart att sömnbristen med småbarn tar ut sin rätt, men nu den senaste månaden har båda tjejerna sovit rätt så bra, men jag är ändå lika trött. Orkar liksom inte mer än att gå på autopilot om dagarna. I lördags så kom svärmor på att jag kanske inte tål pollen och att det kan vara det som spökar. Jag har haft de funderingarna tidigare om åren eftersom jag är täppt i näsan och trött och seg om vårarna, men har aldrig kollat upp det. Nu iår har jag inte haft en tanke på det, men det är ju redan rätt så mkt pollen i luften och mina "symptom" just nu är trötthet, täppt i näsan, kli i halsen och ögon. Låter ju precis som pollenallergi. Jag har börjat ta allergitabletter och vi får väl se om de fungerar. Jag hoppas att det är pollenallergi som jag har (eller egentligen inte, men det hade varit så skönt att ha en anledning till att jag varit så trött och mått så dåligt).
Tjejerna mår bara toppen! E "fyllde" precis 2½ och är så glad och sprallig. 2- (eller 3-) årstrotsen märks av lite då och då, men inget långvarigt. N är snart 7 månader och växer så det knakar. Hon har fått två små tänder, kan stå jättebra och satt en stund helt utan stöd i helgen. Hon har hela tiden "pratat" mkt, men det är ju bara skrikljud. Nu börjar det komma dadadada osv. Så underbart!
Jag har försökt hänga med härinne och hinner nästan läsa allt, men tid att kommentera har det aldrig funnits. Nu ska det bli ändring på det! Saknar ju er alla så himla mycket!
Jag tänker på er alla och skickar en massa kramar ut i etern till er!
Hej Ingis!
Jo, här är det sjukstuga IGEN. Precis när jag känner att jag har huvudet ovan ytan och faktiskt kan få lite tid för mig själv när N sover och kunna sitta här.
Om jag ska vara ärlig så är det rätt tugnt just nu. Inga stora saker, men så mycket små saker (som föräldrar, födelsedag, jobb, ensamhet,stugan, sjukdom mm). Det är inte bara en kväll i veckan som jag gråter ut mot makens axel. Jag vet att sömnbristen (fem katastrofala nätter nu i och med N:s förkylning) som är största orsaken.
Jag bara orkar inte hålla modet uppe just nu. Är inget vidare sällskap, så jag håller mig i bakgrunden och tittar fram sen igen när allt är bättre!
Tänker på er alla! Och håller tummarna så de är blå för fru E!
Kramisar
Hej alla goa tjejer!
Äntligen är vi ute ur sjukdomsträsket (*peppar, peppar*)! Helt underbart att kunna åka iväg och träffa kompisar och bara komma utanför husets väggar.
Ingis, jag kommer mer än gärna på fika den 5:e. Jag tar med mig en av tjejerna iallafall!
Ninnnis, spännande med syskonförsök! Håller alla tummarna!
Fru E, idag är det den 21:a! Håller tummar OCH tår för att allt ser bra ut idag!
Många många kramar till alla er andra!
Ingis, tack så mycket för en mycket trevlig lunch/fika! Maten, sällskapet och alla underbara barn (även de i magarna!) allt var toppen!
iiihhh, Ninnnis!
Jippie!!!!!!! Är så superglad för er skull! Underbart med en liten i magen igen!!!!!
Det var svårt att köra hem från Ingis och hålla tummarna samtidigt, men det var det verkligen värt!
Jobbigt med jobb på måndag Hvidis, förstår att du inte alls känner dig manad att gå dit. Jag håller alla tummarna att ett toppenjobb dyker upp snart!!!
Ingis, ojdå redan dags för vräkning? Jobbigt att inte kunna sova för alla sammandragningar, försök få lite vila om dagarna också! Spännande med en ny liten trådbebis på gång.
Fru E, hur mår du nu? Så roligt med en liten kille! Hoppas du mår toppen och kan njuta ordentligt av att vara gravid! Du får inte gå och oroa dig för mycket!
Ninnnis, hur mår du? Vilken vecka är du i nu? Snart dags för RUL? Syns det något på magen?
Jobbigt med kräksjuka. Hoppas ni mår bättre nu igen!
Lanovia, vi finns här alla, så bara ös ut med alla tankar och känslor! Du är världens bästa mamma för dina barn och de är ju så otroligt goa och fina! Hur har ni funderat när det gäller dagis för Anton?
Vilka duktiga dagisbarn vi har i tråden. Det verkar ju gå toppen för alla på inskolningarna och vi blir allt fler mammor som går tillbaka till jobbet. Maken är hemma med lilla just nu och inskolningen börjar den 20:e. Jag är lite pirrig faktiskt. Vi älskar ju dagiset och personalen, men det slår mig nu att hon är ju faktiskt så liten fortfarande. (Fast samtidigt inte, nu pratar hon lite ord, har tagit första stegen och vill bara äta själv).
Jag har kommit in i mitt nya jobb riktigt bra. Arbetskamraterna är toppen (än så länge), det är flexibelt och kommer nog att bli toppen. Jag är ju nu bara inne i en svacka. Vi har precis kommit hem från en veckas semester i Italien och nu känns det lite småtungt att man har hela hösten (och vintern) framför sig. Allt kommer bli vardag på riktigt med dagislämningar, lite tid om kvällar och mörkt ute. Vi har en hel del roliga saker inplanerade redan (som en helg i Gbg med fam Lanovia!!!!), men det känns lite tungt ändå.
Jag känner inte alls för att gå till jobbet imorgon. Jag har jobbat där i snart tre veckor och borde väl ha kommit in mer i allt känner jag. Jag känner mig fortfarande rätt så ny och det är jobbigt, tycker jag.
Jaja, nu blev det mycket svammel, men det är lite av mina tankar iallafall.
Åh, jag måste verkligen bli bättre på att gå in här och läsa. Kommer ju inte alls ihåg allt som jag skulle kommentera och jag tappar bort allas nick.
Daa, skönt att du mår så mycket bättre! Så roligt att läsa!
Flamman, verkar som ni haft en bra semester! Skönt att vara hemma hos M igen förstår jag. Mysigt med sambo! Är så glad att du hittat en så bra man, det förtjänar du verkligen!!!
Blommis, va du är duktig med ditt springande. (heter det så?). Det är fler och fler i min omgivning som börjar jogga/löpträna och jag är så imponerad. Jag hatar att springa och önskar att jag också tyckt det varit skoj!
Mina småtjejer fyller nu i höst 1 år resp. 3 år.
Jag glömde ju!!
Leksi, stort stort grattis till den lilla/lille i magen!!! Så jättefina nyheter!!! Grattis!!!
Fru Bygg det tar tid att komma in i nya jobb ställ inte för höga krav på dig själv.
Hur ser det ut i höst ska båda du o maken jobba heltid? Förstår dina ångesttankar, med tanke på vad jag skrev i inlägget ovan. Det är ju bra att ni har massa roligt att se fram emot i höst, det gör det lättare att vandra mot mörkret.
Och hurra hurra nästa helg kommer ni ju hit!!!'