• Fru Bygg

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Lanovia, hur ser era planer ut för dagis framöver? Ska A skolas in till hösten sen?

• Fru Bygg
    Norrskensflamman skrev 2012-09-05 09:00:00 följande:
    Med pinkod var det tänkt. Alltså han hade, när han bodde här, ett sånt där Visakort, men i en annan bank. Det funkade klockrent. Precis som ett "svenskt" Visakort. Man betalade i alla affärer och angav bara pinkod. Nu har han visst bytt bank och trodde att det skulle funka likadant. Det trodde jag också, därför gick jag med på den här lösningen. Men nu funkar det inte... :(

Jag fick i förrra veckan höra rätt chockerande nyheter ang honom. Eller chockerande... det var väl väntat iofs, men när det är ett faktum så känns det likförbannat mer en man trodde det skulle göra...

Vill inte skriva mer här på forumet om det... Är för känsligt
    Usch då flamman! *kramar om*
    Du vet att inboxen alltid är öppen om du vill prata av dig!
  • Fru Bygg

Vart är alla? Här är ju helt dött om dagarna nu för tiden....
    Alla har kanske fullt upp på jobb och med alla inskolningar!

Skönt att det verkar gå bra för de flesta!

• Fru Bygg
    lanovia 08 skrev 2012-09-04 10:45:34 följande:

Fru Bygg, Ninnis o Hvidis tack för omtanke.

Tror det låter som jag är riktigt nere men så är det ju inte, bara det att tänka på våren som var gör mig ledsen. Maken säger att jag ska släppa det nu, allt har ju gått bra. Jag försöker, men det är inte lätt. Dock bävar jag inför hösten o alla förkylningar. Jag orkar inte tanken på medicinering o sömnlösa nätter. Men det får jag ta när det kommer.

Vad gäller E o pottan har hon blivit mycket duktigare, nu lyckas vi nog få 50% (minst) på rätt ställe. HOn har ännu pottränarblöjorna på sig men vi funderar på att köra på trosor hemma för att hjälpa henne koppla steget längre. Känns som hon börjar bli mogen för det, men vi får se...

Problemet kan jag tycka är att potträning tar tid. Helt plötsligt ska hon sitta på pottan o ha mitt sällskap där samtidigt som jag höll på o mata A. Ja då får ju han stackarn sitta hungrig vid bordet o vänta...

Duktiga E!! Ta det i hennes takt så går det säkert bra! Visst är det lite meckigt när man har en liten också mitt i all potträning! Men de vänjer sig med att de får vänta på sin tur.
    E kör helt och hållet utan blöja nu om dagarna. Det gick supersnabbt i somras helt plötsligt och sen har hon varit blöjfri sen dess. Det har hänt någon olycka, men har gått väldigt smärtfritt annars. Hon sover middag utan blöja, men däremot har vi kvar den på natten. Hon har testat utan någon gång, men då har det kommit i sängen. Hon kissar nästan alltid en gång per natt och nu ropar hon att hon vill att vi ska byta blöjan mitt i natten. Så hon vaknar av att hon har kissat, men inte innan. Det kommer nog.
    Det senaste är att hon gärna kissar (och bajsar) på toaletten nu istället för pottan. DET är faktiskt väldigt uppskattat. Hon klättrar upp sig och gör vad hon ska, sen brukar hon ropa att vi ska torka henne. "så slipper jag tvätta händerna, mamma!" säger hon. Smart tjej!!!
  • Fru Bygg

Hur mår du fru E?? Saknar dig här!!
    *precis som många andra!!* Var är ni?

• Fru Bygg
    Daa skrev 2012-09-05 10:34:29 följande:

Vi fortsätter inskolningen (här kör vi två-veckorsvarianten) och idag har vi testat att lämna bara Axel på morgonen, för att lämna Fälga en timme senare. Det verkar ha gått bra och imorgon gör vi tvärt om.

Åh, duktiga Axel och Fälga! *hjärtar*
  • Fru Bygg

Jag spammar vidare här i min ensamhet!!
    Har det lugnt på jobbet just nu, men väntar bara på att rivstarten kommer och sen blir det nog full fart!!!!
    Blir en jobbresa till Dubai i höst också! Inte helt fel!!!!

• Fru Bygg

Nä, nu ska jag äta lunch med grannen!! Hej hopp!

• Fru Bygg

Flamman, vilka superfina kläder! Du kommer (är) ju så superfin i dem!!
    Vilken affär är de köpta i? *nyfiken*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård