Daa och Flamman, när det kommer till era situationer, så är det där så svårt och komplext att jag känner att det är svårt att kommentera utan att bli en halvmil lång-utan några egentligt vettaiga saker att säga ens. Jag förstår mycket väl känslorna inför det så privata och att skriva. Jag känner igen mig väl och skriver ibland mer än jag någonsin tänkt mig och kanske mer än jag borde. Men man kan inte ha det hur ensamt som helst heller.
Det är bra-mitt i det tråkiga att ni båda därför får ha det så jobbigt- att ni båda vet vad den andre talar om och faktiskt kan ha utbyte av varandra här! Det är samma slags stöd som att det är skönt att någon annan fattar ångesten runt att längta och förtvivla i barnkarusellen. Jag hoppas ni tar var på möjligheten att prata med varandra även mer privat! jag tror det är jättebra! Och jag hejjar på er! Allt jag kan! Jag får lust att säga som Grynet: Ta ingen skit! och det är ju lätt att säga, när man har män med er problematik... Jag hoppas ni får hjälp snart och snabbt med strategier för båda parter i det här. När det kommer till din kör Flamman, så tror jag jag skulle sagt mycket mycket tyst "tig, om du inte vill dö i din säng en stilla och helig natt , och inse att varje gång jag sjunger, så räddar jag livet på dig-för då låter jag bli att bli en mördare"
-Det är nog öht en välsignad tur att inte jag lever med någon med ADHD, för i min familj är det jag som har det i särklass hetaste temperamentet och sägger helt förfärliga saker....
Jag är helt säker på att min egen sambo inte har någon diagnos-men känslan av att vara tvungen att vara stark för att inte skeppet ska sjunka, den känner jag igen mig i.
Helt enkelt för att min sambo är ängsligare än jag. Och för att jag är fostrad av en ensam, stark och duktig mamma, som både tyvärr och tack och lov präglat mig. Och för att hans familj aldrig någonsin talat om det svåra i livet eller kommunicerat något nämnvärt över huvud taget.