passionsblomman skrev 2011-09-19 13:19:46 följande:
Igår var vi iväg på säsongens näst sista fotbollsmatch för sonens del. Vi hade farmor och farfar med oss, som ju varit här ihelgen. de skulle sedan vidare hem till Västerås. Destinationen var Vimmerby.
Vi hade stort manfall i laget, så de tre bilar vi var (förutm sväronens) var inte fulla.
TUR var väl det. Eftersom det hände sig som så, att väl framme och med barnen avlämpade i omklädningsrummet, skulle sambon åka och tanka. Plötsligt ringer han på svärfars mobil och jag tänker "jaha, soppatorsk". Nä. Fläktremmen hade gått av.
Ja, man får ju vara glad att detta hände efter att vi kommit fram (och inte längs vägen), att bilen inte var full av andras barn (som den var då jag senast körde) att vi skulle till en stad (och inte rätt ut i spenaten till någon minimal by långt bortom ära och redbarhet, som det oftast är). Alltså fanns där ju en verkstad att lämpa av bilen utanför, med lapp på rutan och "hilfe". Detta kunde ju likaväl hänt då jag nyss satt som ensam vuxen i bilen 12 mil hemifrån och mitt ute i skogen, helt utan vare sig mack, verkstad eller möjlghet att få hem mig eller barnen. De andra bilarna då var ju också proppfulla.
Nu hade vi ju den stora turen att sväronen kunde plocka in oss tre i sin bil och tyvärr få lov att kör hem oss igen inann de kunde få påbörja sin egen hemresa.
Tyvärr vet vi nu inte när de kan ha lagat bilen-det var visst inte så enkelt som bara fläktremmen utan något lager och skit "plocka ner kylaren2 hörde jag, sedan blev det dyrt dyrt dyrt i mina öron och jag stängde av infödet. Vi ska åka till Stockholm/Västerås i helgen. Jag har sedan länge bestämt att jag skulle fira min 40-årsmilstolpe ihop med mina två väninnor som också fyller i år. Jag skulle bjuda dem på restaurang och vi skulle hinna prata ikapp lite av allt vi aldrig hinner.
Min sambo och son skulle under tiden följa med två andra pappor med söner ut i segelbåt och fiska och sova över, så blev det en rolig resa för hela familjen och värt att ta bilen så pass långt.
Nu borde jag väl egentligen ställa in min middag, för penarna finns ju inte alls till allt det här-inte med en billagning TILL, utöver dem vi redan sitter och betalar av.
Men då blir det ju precis så som det brukar. det blir inget firande vid mina bemärkelsedagar. Jag firade inget med kompisar när jag fyllde 30 heller, för då var jag sjukskriven, höggravid och deprimerad. Jag tänker genomföra den här middagen på ena eller andra sättet.
Om ni vill får ni hålla en tumme, be en bön eller vad ni tror hjälper, för att en man som ska titta på vår villavagn imorgon, faktiskt köper den.(Den vi försökte sälja redan då vi flyttade hit, men som vi sedan fick lov att frakta ner hit, ställa på en camping och som sedan dess inte hänt något alls med. En kvarnsten runt våra fötter och halsar som vi inte orkat ta tag i.) Får vi den nu såld, då löser sig väldigt väldigt mycket för vår del. Vi kan isåfall få bort alla sådana där saker som släpar efter och ligger och kostar. Det hade varit en ren välsignelse.
Men jäkla bilskrälle! Skönt att ni var i civiliserade trakter.
Håller tummar o tår för att ni får villavagnen såld! Tycker def att din dag ska firas å det rejälaste!