passionsblomman skrev 2011-09-23 14:53:27 följande:
Daa, under en period-eller man ska nog säga DE perioder-jag inte mått sådär lysande, så måste jag säga att det faktiskt varit blandat det här med att träffa andra. jag menar, visst , man behöver ju någon slags social kontakt och det kan vara nyttigt att i viss mån komma utanför sin bubbla och kanske behöver man då nästan tvingas till det. Eftersom det vid depression finns klara tendenser att isolera sig.
Samtidigt är huden öm och allting skört och man behöver också skydd från allt lalla andra kan råka ösa över en i allt från okunskap till omtanke. Man orkar inte samma saker som annars och man behöver egentligen ofta väldigt lite av alla de där siskussionerna som jämt går av stapeln runt fikaborden. Jag hade ett klart behov av att få vara ifred med mitt barn och göra som jag själv kände. Och jag lyssnade mycket lite på andras sätt och vis och sket faktiskt rätt högaktningsfullt i om de tyckte si eller så. och jag sa det också. ibland ganska argt...
Det jag vill komma till, är att om du märker att du tenderar att ramla i skuldträsket sådär, så ska du kkanske skydda dig lite extra mot det där jämförandet? Ibland genom att skita i att gå dit om det känns som en sådan dag, ibland genom att at på ringbrynjan av dvärgsmitt stål under koftan. Du har ju avslöjat en klar fiende till ditt välmående och sinnesfrid hrä. Se nu till att inte släppa in den i huvudet i onödan! Tankens kraft tankens kraft tankens kraft.....
Hoppas helgen varit underbar!