I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
Tjing!
Ninnis: Låter verkligen inget kul med dina leder! har du provat omega eller det som Hvidis föreslog?
Heloise: Det var ju själva attans! Nåja.....*lägger mig ner o fortsätter skura golvet tillsammans med Askungen*
Lanovia: Visst är det bra med feber, men det finns en risk för att små barn kan få ett anfall om febern stiger för högt o fort. Pluss att det inte är bra om de inte äter eller dricker (mest dricker) på flera dagar. Feber över 40 grader är farligt.
Vi fick rådet av BVC att inte låta febern sticka iväg uppåt innan vi gav nästa dos alvedon utan försöka hålla den lite i schack.
Hvidis: Skönt att febern är puts väck! Stackars lilla E o även lille J. Hoppas den inte kommer tillbaka på länge.
Blommis: Hur gick tuttmangeln?! *står redo med cykelpumpen* Hoppas ni hade en mysig lunch o rättegången höll sina tider o gick bra.
Idag är mitt halsonda borta.....o så har bihålorna gått igång istället! Synnerligen ovanligt upplägg för mig iallafall, brukar vara bihålorna först sen halsont o sen hosta. Nåja vi provar baklängesvarianten!
Inatt snarkade jag så mkt att maken sa till mig: Nä men nu får du fan lägga av, du måste skoja!
Tror jag snarkade rätt mkt då....hhahahahaha
Blommis: Fy för villavagnen o makens osaliga ande o sonens spelstrul, hatar också sånt!
Ninnis: Stackars Mini. Hoppas det blir bättre idag.
Hvidis: Hur är det med dig? Stora E o lille J o Batman?
Förkylningen börjar avta men än är kriget inte över, fortsätter snora.
Måste få vräka av mig lite grann, orkar ni inte så hoppa över resten.
Var på skolkonferans, förskolans budget o verksamhet o personal mm diskuterades.
Intressant i sig men jag blev så frustrerad på mig själv. Tog upp en punkt men kunde inte för mitt liv formulera mig vettigt, de andra uppfattade mig bara som att jag gnällde. GISSA om jag då blir irriterad på mig själv!!!!
O hemma hade maken krigat med loppan för att hon skulle gå o lägga sig o sen får jag höra att han bara vill gå o lägga sig, jaha sa jag, jag är osså trött men inte blir jag sur bara för det. Gissa om det var illa valt tillfälle....
Hahahaa nåja bara att inse att det delvis var mitt fel att jag var irriterad när jag kom hem men det är HANS fel som inte nattat loppan tillräcklig mkt längre.
Grattis till alla namnsdagsbarn!
Leksi: din räliheed! inte får du ha en sådan bild!!!! *dreglar gigantiska pölar*
Helosie: Gud vilka underbara nyheter! *är tacksam över mina öron för annars skulle mina mungipor mötas i nacken så glad som jag blev*
Syrix/Hvidis/Blommis: Gu va mysigt det låter med sjal-stickning! Vill osså!
Daa: Vilka underbaringar du har. Hoppas örononda går över snarast!
*Hivar Flammans o Klockarbolls ärkeas till Hilvittet hungrigt jagade av hilvitteshundar med glödande ögon från skatteverket*
Lanovia: Fy för besök på akuten, skönt att han lyckades missa de viktiga atteraljerna i handen. Låter dock som att han skulle undvika vassa saker m tanke på att han skadade fingertopparna också.....
Tradigt med dina sväron!
Har haft en produktiv helg, grävt inför nästa helgs häckplantering, rensat ogräs, lagat risotto, tittat på kattutställning (vilka katter, kul tyckte ballabus o hennes kusin), träffade solde o fick klappa den snyggaste katten på utställningen! Lagat 4 kilo guldig o ljuvlig äppelmos o samtidigt tänkt MKT på Blomman!'
Varit i skogen o fikat o plockat löv o gått med vandringsstav (DET var kul tyckte busan), Städat hela huset gruuuuuuundligt, haft mastodont gräl med maken, tömt alla korgar på tvätt o ja, hunnir med massor! O hrmmm... skurit av mig en liten bit av fingertoppen på pekfingret, nästan helt, DET gjorde förbenat ont men lyckades behärska mig o inte skrämma busan som stod o delade äppelbitar på en stol sidan om mig!
Förkylningen är nästan nästan borta, bara bihålorna+snor kvar o *peppar peppar ta i trä* så här långt har övriga familjemedlemmar klarat sig. *håller tummen*
Syrran har skrivit på papper för husförsäljning o i mitten av månaden så har hon en lgh! Det är hon väl värd!