• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • lanovia 08

Ingis jag träffas gärna någon gång 14 - 15 maj.

• Ninnnis
    Soldemor skrev 2011-02-23 13:51:46 följande:
    Nu kan jag andas lite till. Solde har kissat och det var ljusrosa, hon äter och är glad och pigg! Som det ser ut nu så får jag hem henne i morgon, min älskling!
    Heja!
  • Ninnnis
    Fru E skrev 2011-02-23 13:53:10 följande:
    Ninnis-var var det ni skulle igen
    Lanzarote
  • Soldemor

Så härligt det låter med lite semester nu! Fast jag har att se fram emot, vi åker t Toscana i slutet av maj och sedan har vi fyra veckor i augusti, som nog blir lite vandrarhem och konsumhotell varvat med utställningar. Och så klart, Ullared. Fast dit skall jag redan den 7/3, på väg från Gbg.

• Fru sy

*Vinkar till fru E* Roligt att se dig här! Härligt det låter med framsteg i renoveringen!

*Blir avundsjuk på Ninnis och Lanovia som ska ut och resa*

Soldemor: Härligt att det är bra med din lilla tjej och att du troligen får hem henne i morgon. Förstår precis hur det känns, har varit super orolig de gånger vår hundtjej varit hos veterinären.

Ingis: Vilka delmål du har! Jag hejjar oxå på dig!! *Heja, heja, heja*

Hvidis: Härligt att havandeskapspenningen gick igenom! Det gjorde de inte för mig, men läkaren har lovat mig sjukskrivning tom v.38 så litar på det.

Ni får gärna hålla tummarna för min pappa i eftermiddag, han skall på kontroll med hjärtat. Hoppas det inte är så allvarligt så det blir operation utan räcker med medicin.

• Fru E

Ingis-delmål är nog ett måste att ha så man inte greppar över för mycket på en gång, hejjar på dig i kulisserna . Försöker få in maken på den dieten med eftersom övriga makar i kompisgänget kör den men han är inte så intresserad av dieter utan vill träna mer så jaja

• Fru E

Ninnis-åhhh sol och värme guuuuuuuuuuud vad skönt det hade varit! Är så enormt trött på att alltid frysa och bara kunna ha tjocka tröjor *mutrar*

• Ninnnis
    Fru sy skrev 2011-02-23 14:33:27 följande:
    Ni får gärna hålla tummarna för min pappa i eftermiddag, han skall på kontroll med hjärtat. Hoppas det inte är så allvarligt så det blir operation utan räcker med medicin.
    Håller tummarna stenhårt!
  • Ninnnis

Nu ska jag köra och hämta maken som är på möte. Jag skulle ha tränat men maken insåg i sista sekunden att det inte gick att köra 8 km med cabens sommardäck när det är snö och minus 7... *skakar på huvudet*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård