Norrskensflamman skrev 2011-12-09 09:04:14 följande:
Hihi, nu finns ett klipp från vår konsert med A-L Larsson o G Fristorop på Youtube
En låt bara, men ändå. Och mitt i kören står jag...
Man skulle inte kunna få länken om man frågar jätte, jättesnällt?
En av mina favoriter som lagom stor knodd var "jag var en vandrare" med Fristorp! Och den håller än!
Här gås det från klarhet till klarhet.
Ärkeexet - han den där ni vet som "inte hade råd" att betala underhållsskulden till barnen och som upplyste barnen om att han "hade så dåligt med pengar så det kunde inte bli så mycket julklappar i år".
Barnen blev måttligt roade - Yngsta konstaterade att det spelade väl ingen roll eftersom det iallafall är farmor som betalar och Äldsta blev skitarg eftersom han trots allt bor o äter gratis hos sin mamma och dessutom har krypavstånd till jobbet... (Och Äldsta är hysteriskt stressad över vår ekonomi så det krävdes nära nog hot för att hon öht skulle berätta för mig vad hon egentligen önskade sig i julklapp... Stackars barn)
Han den där ni vet, han som har så ont om pengar - han åker till Kiev i morgon på 10 dagars semester...
Med en "arbetskamrat vars fru inte fick ledigt från jobbet"...
Och det kom hastigt på minsann och var inte alls planerat!
Jo men eller hur?
För semester beviljas ju på hans jobb bara så där (tidigare har det hetat att eftersom alla är schemalagda så går det inte att ta semester hur som helst?) och pass kan man ju fixa samma dag??
Jaha, så det var inte sååå hastigt påkommet. Och pass hade han tydligen skaffat för över en månad sedan "utifall att om han skulle få möjlighet att resa någonstans".
Jävla stolpskott.
Fy f-n vad jag är less på lögnaktiga egoister.
Hoppas fanskapet stannar där.
Gah, nu fick jag ont i huvudet
F'låt spyan.