• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Fjällbruttan

NÅn som däremot inte lärt sig ta konsekvenser är ÄRKEASET...
    och nu känner jag att jag hamnat i ett farligt stadie, jag blir inte sur eller förbannad längre,jag påpekar inte det uppenbara, jag föreslår inte...
    JAG HELT ENKELT HATAR!!!

JÄVLA APA SOM KROSSAR SINA BARNS HJÄRTAN!!!

Igår ringer han hit, för att höra hur det gått på Stora I´s UIP (VG eller MVG i alla ämnen ), och jag är ju superhes så jag svarar bara -Bra.
    -Jaha, nä... men då var det väl inget mer, vi hörs!

Inte ett skit om att I varit sjuk hela veckan  (vilket han visste eftersom hon svarade när han ringde och hon upplyste honom om det), inte ett jota om att vi bytt nästa helg då morfar kommer hit och att han vill ha barnen en annan helg.... inte ett skit om hur M mår eller har det..
    Så jag har barnen i en månad!!! Och han bryr sig inte!!!
    Och mitt hjärta blöder för barnen... och jag hatar....
    FAN,det var inte så det skulle bli!!!

Och jag VET att säger jag nåt så är jag den gnälliga kärringen, så nu har jag slutat säga nåt, han får gräva sina egna gropar och skotta över sig själv, det gör han så bra!

I sa uttryckligen till igår att: -Nu mamma, ringer du honom inte mer, vill han nåt så får han höra av sig, annars skiter vi i det! Nu har vi alla försökt i 7 år, nu ger jag upp!

Fatta, det är HALVA hennes liv!!

Sen sa hon nåt som gladde mig enormt!
    -Jag har i alla fall en man jag litar på till 1200% och det är M (maken), det är tur vi har honom

De två tillsammans är ett radarpar och DET gör mig LYCKLIG

Nu ska jag äta frukost med resten av gänget, för vi är fortfarnad snoriga och hostiga,
     men det är på väg bort

Kram till alla!

Och förlåt för megainlägg och för att jag gnällde igen, jag skulle ju inte göra det mer den här veckan  

• Ninnnis

*stressar in för att säga hej*

Flamman, vilken underbar julkalender! Fina lilla T ♥

Bruttan, för ärkeaset, men för M-maken och fintjejerna!

Blommis, självklart tar det tid att gå igenom en stor sorg, vilket det faktiskt är. Du har mitt stöd, mina kramar och mina tankar - hela tiden

Fru E, hur är det vännen?

Kram till alla som vill ha, nu måste jag jobba vidare.

• Soldemor

Norrskensflamman skrev 2010-11-30 18:45:27 följande:
    Solde, glömde säga tidigare: Tack för alla kramar. Och Aleta också tack för stödet. Och alla andra

du kan få precis så många du behöver! Kramar är bra!

• Soldemor

Fjällbruttan skrev 2010-12-01 09:56:13 följande:
     Solde, hoho... har du hittat ut ur flyttkartongerna?
    Nej, inte än, men skall ta ett ryck i eftermiddag när fastighetsskötaren varit här.
  • muggles

Bruttan: jag tappade kontakten med min pappa när jag var 15 år. Man behöver inte ha kontakt med sin biologiska pappa men det är bra om man har en annan manlig förebild under uppväxten (jag har haft diverse obiologiska ). Tur att du verkar ha en bra man nu som dina barn gillar.

Flamman: vilken härlig kalender! Kan man få större komplimang som mamma?!

• Daa

Hejhej. (nyvaken och fortfarande aningen ovaken) 

Blomman: Ja, du är så klok. Stor sorg hänger med en länge och kommer tillbaka då och då med alldeles ny kraft. Det är så skönt att hon du har att göra med på AF är vettig och förstår att det inte är läge för dig att ränna runt och visa ditt allra bästa just nu.
    Bra att du ringde vårdcentralen och att du fått en tid. Håller tummarna för att din läkare också fattar vad det handlar om. *kramar i mängder*

Flamman: vilken underbar kalender du har fått! ♥♥♥

Bruttan: för ärkeaset. I verkar så klok och insiktsfull, men hon ska inte ha behövt få just de där insikterna. Oerhört skönt i alla fall att hon känner sådan tillit till din make. Och bra för din make att komma till insikt om sorgeåret. Det blir lite lättare att hantera om man vet att det är både okej och normalt att det gör ont länge.

Svärfar var nyss här och snickrade skötbord. Nu är han försvunnen och hans bil är borta. Förmodligen har han åkt hem för att äta lunch (det gör han alltid när han varit här och grejat, tror det är viktigt för honom att äta med sin fru). Jag gissar att han inte sade hejdå för att han på något sätt märkt att sonhustrun varit märkvärdigt tyst den senaste timmen. Ibland är svärisarna lite väl angelägna om att inte störa...

• Soldemor

Hejsan!

Här kommer hälsningar från kartonger, kassar och möbler i en enda oreda. På måndag tillträder de nya vårt hus, så i morgon hämtar vi det sista. Otroligt att allt gått så fort.

Har varit hemma från jobbet tre dagar, en insnöad och två lediga, men inte fått vrålmycket gjort, har väntat på att fastighetskötaren skulle komma och fixa med en del saker. Han kommer vid ett idag och gör det sista, sedan skall här härjas med kartonger. På söndag åker vi till Soldes katthem och ger katterna julklappar. Känns gott att kunna hjälpa dem, vi har ju fått en sådan fantastisk tjeja därifrån!

En annan superbrud är väl allas vår Elise! Heja SUPER-DUPER-BEBISEN! Klart att ni som föräldrar har känslan för hur barnet mår och fungerar!

Den här tråden rymmer förresten massor av starka och fantastiska tjejer! Kram till alla, kanske en extra till Blomman, Flamman, dfk, Bruttan och Fru E.

• Soldemor

Och just det: Jag var och tränade igår, för första gången på nästan två månader! Det var såå otroligt roligt och så bra jag mår på alla sätt och vis när jag 'är igång!

• Daa

Hej, Solde. Skönt att du inte gått vilse bland alla flyttkartongerna. Ja, det har gått galet fort med flytten!

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård