elisabettan skrev 2010-12-07 19:43:17 följande:
JÄÄJ! Lovely! TACK! Vi kommer köpa på bageri, så om vi meddelar i god tid så bör de hinna köpa in om det kan vara svårt att få tag i? Att marsipanen inte är kritvit gör oss ingenting, bara den inte är grön!Om du jobar på bageri, vet du om det är sant att det finns de som vägrar göra bröllopstårtor av prinsesstårtor? Jag läste i en bröllopstidning att vissa bagare vägrar..... Bara att hålla tummarna!TACK för ditt fantastiska besked!
Min erfarenhet är tvärtom. Prinsesstårtan är den enklaste att jobba med då den inte behöver lika mycket dekor, den är ju redan vit.
(På vårt har vi vit marsipan hemma året runt, och då gör vi inte bröllopstårtor.)
Ska du bygga på etage eller trappa, eller ha flera tårtor "utplacerade"? Det enda jag kan säga är att det är en mjuk tårta, så vill du ha etageställning måste det vara den typen som har separata våningar, annars får ni en krater i mitten. :)
För övrigt är det så här. Bagaren jobbar för dig.
Det är en sak att tacka nej till jobb om de är för stora, och man inte tror att man kan göra det bra.
Du betalar hans lön och om han inte kan göra en prinsesstårta (som är basic) på beställning bör han byta jobb, och du kanske inte vill sponsra det stället.