• pumiz

Vad tycker du om den nya designen?

Det har varit så många trådar om den nya designen, men jag misstänker att de som ogillar den skriver mest, så jag tycker det vore intressant att se hur omröstningen skulle bli.. :)  Så vad tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om den nya designen?
  • jompen

Hm... om nu designen stör så mycket är det väl bara att sluta hänga här... eller?! Det är ju ändå innehållet som är det viktiga och det är lika bra eller bättre så sluta klaga eller logga ut!

• Solisinna
    Sörön10 skrev 2010-12-11 12:37:52 följande:
    Och ta bort j*vla barbie!! Känns otroligt fjortis, och ska jag vara riktigt ärlig så känner jag mig inte alls välkommen när man ser den där bratzdockan som nån slags "ultimatBTare"!

Nej, hur många av oss kan identifiera sig med henne??
    Äh...
    Låt Bella vara kvar för det spelar ingen roll om hon byts ut alltid är det någon som stör sig eller inte kan identifiera sig hur hon än såg ut.
  • Piiiip

kyligt första intryck och sedan plottrigt.

Vart har bildgalleriet tagit vägen?! Jag gillar att få tips och idéer från andra där!

Gillar inte alls den nya.

• Alexanders Maria

De är väll inge större fel på layouten... men VARFÖR just LILA? ... Som om de inte redan skulle vara svårt att få karln att skriva något. Men visst visst, de ser bra ut i jämförelse med stenålderssidan som var innan.

Funktionellt sett är jag totalt förvirrad, men så är de ju jämt när något är nytt. (En av anledningarna som man inte vill byta mobil för)

• smint

Jag gillar inte färgen alls, och att man inte kan se vilka sidor i en tråd man läst.. förrut så var siffran på den sidan man läst lite ljusgrå men nu är alla i samma färg.. Lite störande.. sedan lär man sig väl alla funktioner så småningom.

När kommer ni släppa en app till iphone som FL har? 

• Digital Dreams
    jompen skrev 2010-12-11 12:48:08 följande:
    Hm... om nu designen stör så mycket är det väl bara att sluta hänga här... eller?! Det är ju ändå innehållet som är det viktiga och det är lika bra eller bättre så sluta klaga eller logga ut!
    En dålig design, dvs svår att navigera i, jobbiga färkombinationer för ögonen, blinkande reklambanners osv gör att medlemmar kommer att fly.....
    (eller åtminstone minska sitt deltagande)

Detta är förmodligen ett guldläge för den som funderar på att lansera ett liknande forum!
    (vilket jag hört är på gång inom en snar framtid......)
  • passionsblomman
    Om man hör till de människor som tror på att det är bättre att säga högt vad man tycker så att ifall man är många nog och någon lyssnar, så kan saker man tycker kan förbättras också ske, så kvalar man i mina ögon inte in under dem som bara klagar. DET är i sig helt meningslöst och ägnas mycken tid i både fikarum, frmför TV-apparater och annorstädes. men att sakltigt tala om att man inte är nöjd med olika saker och hoppas på en förändring, är faktiskt bland de förutsättningar som finns för att exempelvis en demokrati ska fungera. Engagemang och att folk bryr sig, tycker och tänker.

Ett forum är nu ingen demokrati och de drivande gör ju som de vill. Men när väldigt måna av dem som faktiskt har sagda forum som lite av ett "hem" och som umgås med sina vänner här sedan åratal tillbaka, inte längre tycker att det känns välkomnande eller att det är svårt att orka läsa för att man blir trött i ögonen, eller att framtoningen gör att man känner sig som en fjrotis, ja då är det nog input som de som driver forumet ka vara väldigt lyhörda inför.

Om folk dessutom tycker till frivilligt och gratis så är det ännu bättre. Företag betalar nämligen ofta rejäla pengar för marknadsundersökningar och annat för att kunna just locka rätt grupp människor/kunder till sig.

Alltså blir kommentarer som "håll med eller håll tyst" eller "jamen läs inte då" ganska dumma. Att inte vilja läsa här mer är nämligen det starkaste man kan säga för att visa att någon är fel ute enligt ens egna mening. och den meningen är faktiskt värd att uttrycka. Liksom att ge en annan åsikt i olika trådar än att bara stryka medhårs ifall man faktiskt har en annan synvinkel eller perspektiv på saken. Det är så man får ett levande samhälle och en mångfald värd namnet.

När det gäller omrästningen, så måste väl svarte bli "annat" eftersom jag inte är nöjd med allt i det nya med absolut inte tycker att lösningen 'r att ta tillbaka det gamla. En uppfräschning var på tiden. men läsbarheten blir mycket låg med ljus text på mörk bakgrund, alldeles oavsett vilken färg det gäller. Och mörkt lila känns dystert och tungt för mig. Jag har svårt att se för kontrasten är för liten och jag får ont i ögonen efter bara en liten stund. För mig fungerar färgvalet alltså dåligt.
    Förutom att jag inte fattar vad den där Bella-teckningen har för legitimitet bland vuxna människor. Loggan ser trist ut och signalerar vare sig flärd, glamour, romantik eller tuff och kaxig modern känsla. Den ser ut som något ur en skoltidning eller så. Bättre kan man!
    Bara loggan i "köp och sälj" är ju tex mycket mer avancerad och snyggare.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • BlackWIngedAngel
    Som passionsblomman påpekat så är det viktigt att uttrycka sina åsikter om det ska finnas några förutsättningar för förbättring. 
    Vissa tycker att det är rörigt, men så är det nog alltid när man byter upplägg, så det tycker jag att man ska vänta med att ha åsikter om tills man har prövat detta ett tag. Layouten är däremot något helt  annat! Som fler har påpekat så är det exempelvis redan få män som är engagerade på BT och det lär bara bli färre som dras hit, med den nya layouten. Den verkar i första hand vara riktad mot tonårstjejer, snarare än vuxna kvinnor OCH män.

Naturligtvis är det en möjlighet att sluta "hänga här" och det är ett alternativ som jag överväger, men i första hand måste man ju ge de som skapat sidan möjligheten att inse att de gjort ett misstag som de kanske inte insåg.
  • Emblas Mamma

Hallå eller!?
    Lila är fakiskt i mina ögon en killfärg också! :)

• BlackWIngedAngel
    Emblas Mamma skrev 2010-12-11 17:41:04 följande:
    Hallå eller!?
    Lila är fakiskt i mina ögon en killfärg också! :)
    Jag har inget emot varken lila eller rosa som färger, men HELHETEN är inte könsneutral. Det finns män som tycker om lila, men den stora mängden av en enda färg, i kombination med "dockan" som det talas om, avskräcker snarare män och även många vuxna kvinnor. Det hade gått att sköta det på ett proffsigare sätt som tilltalade en större målgrupp med lite fler färgvariatoner och utan Bratzdockan.
Svar på tråden Vad tycker du om den nya designen?