• pumiz

    Vad tycker du om den nya designen?

    Det har varit så många trådar om den nya designen, men jag misstänker att de som ogillar den skriver mest, så jag tycker det vore intressant att se hur omröstningen skulle bli.. :)  Så vad tycker ni?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om den nya designen?
  • Emblas Mamma

    Men till en annan reflektion:

    Tänk om sajten hade blivit svart och grå? Bara för att vissa tycker det är så snyggt med svarta bröllop idag.
    Vad hade majoriteten tyckt då?
    Tror icke det skulle bli så populärt:)

    Jag står fast vid att lila och grått är en neutral färg. Blondinbellan där fram? Hon hade varit mer okej som brunett ;)

  • Optimia
    BlackWIngedAngel skrev 2010-12-18 01:41:38 följande:
    Fast jag får nog hålla med Optimia en del. När man får så stark och tydlig reaktion på något som man har fått på blondindockan, så kanske man inte ska sätta sig ner och fundera utan AGERA innan folk hinner flytta sig själva.

    Många här, jag själv inräknad, har ställt frågan; Kommer dockan försvinna eller ska vi göra det? Och jag har åtminstone inte fått något besked. Mina besök här har blivit färre sedan den nya layouten kom. Jag går nästan bara in för att se om vi fått något besked om ifall sidan ska ändras. Innan var jag inne flera ggr om dagen, men jag tar liksom en paus. Ingen idé att starta upp några diskussioner om man inte vet ifall man ska vara kvar.
    Väl skrivet!

    Jag går inte heller in speciellt ofta längre, och när jag gör det är det enbart för att se om redaktionen händelsevis skulle ha råkat ta till sig av kritiken.

    Bästa redaktion, ni måste VAKNA och inse att när så många användare gnäller på att bimbon ska bort och att designen är ful, då MÅSTE ni jobba extra hårt för att ta bort det användarna retar sig på. Ni kan inte jobba 50 % och svara alla "fas1 fas1 fas1, vi återkommer i januari" -- ni måste ta kritiken på allvar och inse att om ni vill ha kvar era kunder, då är det bäst att lägga på ett kol och börja göra något åt problemen.
    Redaktionen Emilia skrev 2010-12-17 16:11:17 följande:
    Vi tar åt oss och våra utvecklare läser dessa trådar lika mycket som vi gör. Så vi ser, hör och jobbar på utvecklingen av sajten.

    Det är tråkigt att du tycker vi är nonchalanta. Och att påstå att vi inte "bryr oss" är helt fel. Vi ägnar ju en massa tid att svara i trådarna, lyssna på er och lösa buggar.  Bara så att du vet
    Men kära du, ni ger ju inga vettiga svar, ni drar ju bara samma ramsa om och om igen. Mitt blodtryck stiger direkt när jag ser era svar, pyntade med blommor, solar osv. Det jag tänker då är: är detta på riktigt? Finns det företag som verkligen behandlar kundernas kritk så ignorant som BT:s redaktion?

    Ni säger att ni inte är nonchalanta(?!), men jag får hela tiden intrycket att det är som att prata med en vägg att skriva till er.

    Ni vill ha konstruktiv kritik, men inget händer fast man skriver i tipstråden. Någon har fått svar, och inte ens då har redaktionen kunnat skriva ett konkret förslag, utan det har snarare varit Medlem A klagar. Redaktionsmedlem B svarar: "hur vill du att vi löser detta?".
    Om ni vore måna om era användare skulle ni själva erbjuda flera olika lösningsförslag istället för att vänta på att användarna ska lösa ERA problem.

    Och som sagt i  en annan tråd: sluta använda blommor, solar och dylikt tjafs om ni vill bli tagna på allvar.

    Surfa gärna runt på några andra forum för att få en uppfattning om hur seriösa redaktioner arbetar med kritiken de får.
  • Solisinna
    Optimia skrev 2010-12-20 15:02:21 följande:
    Väl skrivet!

    Jag går inte heller in speciellt ofta längre, och när jag gör det är det enbart för att se om redaktionen händelsevis skulle ha råkat ta till sig av kritiken.

    Bästa redaktion, ni måste VAKNA och inse att när så många användare gnäller på att bimbon ska bort och att designen är ful, då MÅSTE ni jobba extra hårt för att ta bort det användarna retar sig på. Ni kan inte jobba 50 % och svara alla "fas1 fas1 fas1, vi återkommer i januari" -- ni måste ta kritiken på allvar och inse att om ni vill ha kvar era kunder, då är det bäst att lägga på ett kol och börja göra något åt problemen.
    Redaktionen Emilia skrev 2010-12-17 16:11:17 följande:
    Vi tar åt oss och våra utvecklare läser dessa trådar lika mycket som vi gör. Så vi ser, hör och jobbar på utvecklingen av sajten.

    Det är tråkigt att du tycker vi är nonchalanta. Och att påstå att vi inte "bryr oss" är helt fel. Vi ägnar ju en massa tid att svara i trådarna, lyssna på er och lösa buggar.  Bara så att du vet
    Men kära du, ni ger ju inga vettiga svar, ni drar ju bara samma ramsa om och om igen. Mitt blodtryck stiger direkt när jag ser era svar, pyntade med blommor, solar osv. Det jag tänker då är: är detta på riktigt? Finns det företag som verkligen behandlar kundernas kritk så ignorant som BT:s redaktion?

    Ni säger att ni inte är nonchalanta(?!), men jag får hela tiden intrycket att det är som att prata med en vägg att skriva till er.

    Ni vill ha konstruktiv kritik, men inget händer fast man skriver i tipstråden. Någon har fått svar, och inte ens då har redaktionen kunnat skriva ett konkret förslag, utan det har snarare varit Medlem A klagar. Redaktionsmedlem B svarar: "hur vill du att vi löser detta?".
    Om ni vore måna om era användare skulle ni själva erbjuda flera olika lösningsförslag istället för att vänta på att användarna ska lösa ERA problem.

    Och som sagt i  en annan tråd: sluta använda blommor, solar och dylikt tjafs om ni vill bli tagna på allvar.

    Surfa gärna runt på några andra forum för att få en uppfattning om hur seriösa redaktioner arbetar med kritiken de får.
    jag börjar lessna på ditt gnäll faktiskt. jag har också läst de här trådarna du skriver om och du får ju svar.
    vad vill du egentligen ha för svar? det är väl vanlig praksis att de först tar reda på vad som vi vill ändra på och sen har möten om det?
    och varför blir du provocerad av att de frågar hur vi vill ändra?
  • Optimia
    Solisinna skrev 2010-12-20 16:13:01 följande:
    jag börjar lessna på ditt gnäll faktiskt. jag har också läst de här trådarna du skriver om och du får ju svar.
    vad vill du egentligen ha för svar? det är väl vanlig praksis att de först tar reda på vad som vi vill ändra på och sen har möten om det?
    och varför blir du provocerad av att de frågar hur vi vill ändra?
    Men så tråkigt då att du börjar ledsna. För inläggen är ju verkligen riktade till dig.

    Det jag vill ha är _konkreta svar_ på vad man ska göra. Så himla svårt är det inte att ta reda på vad som inte funkar, komma med nya förslag eller ens göra en undersökning (med flervalsfrågor) bland ett utvalt sampel av medlemmar om förändringsförslag.
    Det är inte kundernas (=medlemmarnas) sak att komma med förbättringsförslag, det är företagets sak.

    Det enda redaktionen svarar är ju "vi ska diskutera det". I min värld betyder det att man inte bryr sig, att det är det samma som att man struntar i klagomålen.

    Väljer man att lansera en ny sajt bör man kanske ha gjort lite undersökningar om vad användarna vill ha, kanske har man gjort det, men kritiken mot t.ex. färgvalet och plastbimbon är ju ganska genomgående.

    Kjam kjam, kanske det känns bättre för dig nu. Hoppas du inte ledsnar på inlägg som inte är riktade till dig i fortsättningen.
  • Solisinna
    Optimia skrev 2010-12-20 19:30:16 följande:
    Men så tråkigt då att du börjar ledsna. För inläggen är ju verkligen riktade till dig.

    Det jag vill ha är _konkreta svar_ på vad man ska göra. Så himla svårt är det inte att ta reda på vad som inte funkar, komma med nya förslag eller ens göra en undersökning (med flervalsfrågor) bland ett utvalt sampel av medlemmar om förändringsförslag.
    Det är inte kundernas (=medlemmarnas) sak att komma med förbättringsförslag, det är företagets sak.

    Det enda redaktionen svarar är ju "vi ska diskutera det". I min värld betyder det att man inte bryr sig, att det är det samma som att man struntar i klagomålen.

    Väljer man att lansera en ny sajt bör man kanske ha gjort lite undersökningar om vad användarna vill ha, kanske har man gjort det, men kritiken mot t.ex. färgvalet och plastbimbon är ju ganska genomgående.

    Kjam kjam, kanske det känns bättre för dig nu. Hoppas du inte ledsnar på inlägg som inte är riktade till dig i fortsättningen.
    det är väl ett öppet forum?
    jag blir rätt brydd för å ena stunden så klagar du på att de inte frågar oss och i andra sekunden så klagar du på att de frågar hur vi vill ha det.
    hur vill du ha det?
    att de svarar "vi ska diskutera" betyder inte i min värld att de inte bryr sig utan att de ska diskutera förslagen de får av oss. det är väl inte konstigt?
  • JustMeAndMyLove

    Jag startade en egen tråd men fick liksom inget gehör.

    Vill så gärna se om de inte kan ändra "person 1" och "person2" till två rull-lister där man kan välja man eller kvinna (eller brud/brudgum etc) Ser så himla tråkigt ut nu, även om jag tycker det är skitbra att man tänker på oss som inte är hetero!

    Och på budgetsidan, att man kan välja i rulllist brudkläder/brudgumskläder så man kan ha dubbelt med brudkläder etc.

    Bara en ide om nån som har nått att göra med designen ser.

    Annars tycker jag den är skitsnygg, lila är ingen typisk "tjejfärg" och jag håller inte med om att designen är puttinuttig, tvärt om så är hjärtat ni har som symbol rätt "hårt". Tycker dte är bra balans i designen

  • Optimia
    Solisinna skrev 2010-12-20 20:37:43 följande:
    det är väl ett öppet forum?
    jag blir rätt brydd för å ena stunden så klagar du på att de inte frågar oss och i andra sekunden så klagar du på att de frågar hur vi vill ha det.
    hur vill du ha det?
    att de svarar "vi ska diskutera" betyder inte i min värld att de inte bryr sig utan att de ska diskutera förslagen de får av oss. det är väl inte konstigt?
    De frågar, men verkar inte vilja ha svar som inte är "åå vad bra, precis vad jag vill ha".

    Klagar någon, får den genast motfrågan: "men hur vill du ha det då?" istället för att själva komma med förslag. Är man designer bör man ha kunskapen att erbjuda kunden flertalet olika alternativ. Det är inte kundens uppgift att komma med färgalternativ, fontalternativ osv. Det ska komma från designern som sitter inne med sakkunskapen och har ett öga för vad som kan tänkas vara lämpligt.

    Att man slentrianmässigt svarar "vi ska diskutera framåt nyår" efter att man fått massiv kritik för svårläst font och ful plastbimbo innebär i min värld att man inte tar responsen på tillräckligt stort allvar.

    I omröstningen ovan tycker drygt 70 % att den nya sidan är ful. Det är en ganska kraftig kritik mot designen. Då får man lägga allt annat åt sidan och försöka lösa det problemet så fort man kan.

    Kjam kjam
  • Optimia

    Ett tillägg: Det skulle vara trevligt om redaktionen kunde skapa en tråd där de listar de vanligaste problemen/den vanligaste kritiken och tänkbara lösningar på dessa grejer. Då skulle man ju kunna se att de faktiskt noterat problemen och tänker göra något åt det folk gnäller på.

  • Solisinna
    Optimia skrev 2010-12-20 21:23:22 följande:
    De frågar, men verkar inte vilja ha svar som inte är "åå vad bra, precis vad jag vill ha".

    Klagar någon, får den genast motfrågan: "men hur vill du ha det då?" istället för att själva komma med förslag. Är man designer bör man ha kunskapen att erbjuda kunden flertalet olika alternativ. Det är inte kundens uppgift att komma med färgalternativ, fontalternativ osv. Det ska komma från designern som sitter inne med sakkunskapen och har ett öga för vad som kan tänkas vara lämpligt.

    Att man slentrianmässigt svarar "vi ska diskutera framåt nyår" efter att man fått massiv kritik för svårläst font och ful plastbimbo innebär i min värld att man inte tar responsen på tillräckligt stort allvar.

    I omröstningen ovan tycker drygt 70 % att den nya sidan är ful. Det är en ganska kraftig kritik mot designen. Då får man lägga allt annat åt sidan och försöka lösa det problemet så fort man kan.

    Kjam kjam
    jag tycker att det är en självklar fråga att fråga hur någon önskar att det ska vara om de inte gillar en sak.
    varför ska de behöva sitta och gissa sig fram till vad den som klagar vill ha då är det väl bättre att de frågar?
    jag tror inte att de är tankeläsare.
    det intressanta i en omröstning är väl kanske inte alltid de som svarat utan antalet som svarat. om jag är nöjd med en sak brukar jag sällan rösta och jag tror inte jag är ensam.

    kjam kjam?
  • JustMeAndMyLove
    Optimia skrev 2010-12-20 21:23:22 följande:
    De frågar, men verkar inte vilja ha svar som inte är "åå vad bra, precis vad jag vill ha".

    Klagar någon, får den genast motfrågan: "men hur vill du ha det då?" istället för att själva komma med förslag. Är man designer bör man ha kunskapen att erbjuda kunden flertalet olika alternativ. Det är inte kundens uppgift att komma med färgalternativ, fontalternativ osv. Det ska komma från designern som sitter inne med sakkunskapen och har ett öga för vad som kan tänkas vara lämpligt.

    Att man slentrianmässigt svarar "vi ska diskutera framåt nyår" efter att man fått massiv kritik för svårläst font och ful plastbimbo innebär i min värld att man inte tar responsen på tillräckligt stort allvar.

    I omröstningen ovan tycker drygt 70 % att den nya sidan är ful. Det är en ganska kraftig kritik mot designen. Då får man lägga allt annat åt sidan och försöka lösa det problemet så fort man kan.

    Kjam kjam
    Oj... hur kan man som besökare på ensida vara missnöjd med frågan:
    Hur vill du ha det?

    Att 70% är inte en massiv kritik. Det är nämligen så att ingen gillar förändring, deffenetivt inte drastiska sådana som kommer plöttsligt och som man själv inte har kontroll över. Jag tyckte den här sidan var skitful när jag loggade in. Slog mig för pannan och skrek: "Vad fan ha de gjort! Jag fattar ingenting!"

    Sen lugna jag ner mig och lärde mig hitta knapparna, alternativen och insåg att de utvecklat sidan mycket.
    Sen om lila inte är min favoritfärg har väl inte det med saken att göra.  

    Exakt samma visa är det när de gör om msn, hotmail, facebook. Massiv kritik som sen ingen kommer ihåg när man använt sidan i någon månad.  

    Jag ska tillägga att jag inte orkade läsa alla inlägg och säkert kan ha missat något men jag ville bara ifrågasätta att man kritiserar typsnitt, fonter och färg. Ge åsikt, det ska man göra. Men att gå till krig över det. hm...
Svar på tråden Vad tycker du om den nya designen?