Forumvärd skrev 2010-12-17 11:28:17 följande:
Hur skulle du vilja ha det där?
Ska det blinka till eller har du någon annan fundering kring hur det kan lösas?
passionsblomman skrev 2010-12-16 14:01:48 följande:
Jag beklagar att trådar inte stängs längre. Jag ser hellre att en del diskussioner avslutas och får falla i glömska och att dem man vill hålla liv i startar man om. Och då är jag trogen ett flertal "långkörare" som startas om med tremånadersintervaller. Våra nya trådstarter är dessutom lite en del av årstidsskiftningar, nya formuleringar, sammanfattningar av "oss" och lite nytt bränsle i våra vänskapstrådar. Nu har ni alltså ändrat, så i min ena tråd förblir det rimfrost på rutan och vinterland för alltid om vi inte med berått mod själva startar om oss till något som är mer evighetsbaserat...
Uppenbart är ju att några tyckte till om att stänga trådarna, och då har ni ändrat. Isåfall undrar jag nu hur många exakt behöver tala om att:
Jag vet inte riktigt-det är kanske därför jag är florist och inte webb-designer...
Jag har redan tidigt-och jag tror tom i den här tråden och bland det första som tipsades om, skrivit konkret att att jag tror det behöver lysa/blinka i någon helt övertydlig färg, alternativt att det kommer upp en pratbubbla "du har mail" eller liknande. Eller varför inte båda delarna-lys/blink OCH "du har mail". Ett av grundproblemen är att det lilla lila kuvertet syns dåligt redan som det är, utan att där finns post.
Eftersom gult är den raka kontrasten till violett inom färgläran, så vore ju neongult eller det närliggande orange vara de färger som torde synas bäst när det nu är lila som är basfärgen på sidan. Men eftersom läsbarheten-också enligt färgläran som alla som jobbar med tex reklam och annat som berör färg och form, väl förhoppningsvis är insatta i-blir så låg med de val som nu ligger, så hoppas jag fortfarande intensivt att färgschemat byts ut snarast. Förhoppningsvis mot toner som klarar att man skriver med svart text istf vit, och där ton i ton bara förekommer med mörkt på ljust istf tvärtom, och att man väljer en mindre mättad nyans -i vilken färgton man än väljer att jobba med, så att det inte blir så skarpt och tungt för ögat som det mörkt lila nu gör.