Pysseltråd med tips och idéer
Här kommer lite ideer som vi tänkte ha på vårt bröllop nästa år. Vad tycker ni?
Som platskort och present får varje gäst en liten växt. Alternativt en kruka med ett stort frö invirat i tyg för våra utomlandsgäster. Namnet tänkte jag skulle stå på en tvättklämma.
Eller något sånt här.
Jag tänkte använda blommor istället för ris (man använder ris här i Italien, gör man det i Sverige med?) för ris är farligt för fåglar.. Så jag tänkte antingen använda torkade lavender blommor (men som verkar rätt dyrt..har någon nån idé..?) Det behövs tydligen ca 1L/10 gäster.
Annars tänkte jag kanske ta dit en stor Lantana växt som man själv plockar av lite blommor och fyller sin kon innan paret kommer ut.
Själva konen tänkte jag att man kunde använda en gammal bok med dikter i som har särskilld betydelse för oss som par.
Sen tänkte jag ha ett önskningsträd. Tänkte klippa små papperslappar som jag lägger antingen i en fågelbur eller liknande. Storleken på kortet blir antingen som ett foto, eller hälften av det så att man kan sätta in det i ett fotoalbum sen. Några andra ideer om hur man sparar lapparna efteråt?
Menyn tänkte jag skriva på ett gammalt fönster! Antingen en stor vid ingången på restaurangen eller små på varje bord. Tänkte även ha sånna vid open-bar bordet och eventuellt godisbordet (om vi kommer att ha det?).
Servetterna tänkte jag skulle se ut så här nånting. Förmodligen med ett annat mönster, men samma idé. Samma mönster virar jag även runt en stor rund kruka som är på varje bord med växter och blockljus i.
Så vad tycker ni? Fler ideér om hur man kan få det att hänga ihop?