• pulmonate

Pysseltråd med tips och idéer

Jag kunde inte låta bli att göra ett inlägg på bloggen om jutevävs ringkuddar! Jag tycker det är såå fint! Jag kommer att göra min själv i naturvitt juteväv, ta samma lace som jag ska göra min strumpebands grej av och som också kommer att finnas i diverse dekorationer på bröllopet. Jag har 10m av lace men förmodligen går jag och köper mer! 1euro/metern.  Juteväv är ju också så billigt. Jag kommer också att göra egna tygblommor att ha på kudden tänkte jag! 
    http://pulmonate.blogspot.com/2012/02/wedding-inspiration-burlap-ring-pillows.html 

• pulmonate
    Saandraa skrev 2012-02-15 12:23:43 följande:
    Satt och pysslade ihop denna för ett tag sen. En halv blomboll gjord utav 6 st blommor. Funderar på att göra flera små, enkla blommor och sedan runda stora utav dessa blombollar och hänga upp dem i taket. Fast i lilaoch silver. Instruktioner på hur man gör dessa finns länkad på min blogg sandraochlennie.blogg.se/ 
    Sånna här har jag provat och göra och kan säga att jag mislyckades totalt!!!! Ska kolla in din blogg nu.
  • pulmonate

Vad duktiga ni har varit! Jag känner att jag måste ta tag i pysslandet lite. Men det får bli om tidigast en månad då jag har mycket att göra just nu. 
    En WishTree tycker jag är jätte fint! Det har jag tänkt att vi också ska ha. Jag måste utforska mer vad det redan finns för träd i närheten och använda det. Jag tänkte att man kunde även hänga upp lite foton på paret i trädet och sen förbereda lappar som Bride to be 2012 har gjort. 
    Så här nånting hade jag velat att vårt såg ut:

• pulmonate
    bride to be 2012 skrev 2012-02-27 12:16:34 följande:

Ja det hade väl varit nåt!
    Nädå, har tänkt sätta in respektive lyckönskning tillsammans med foto på "lyckönskaren" i ett fotoalbum.
    Kommer be vår fotograf ta bild på varje gäst/par så har man förhoppningsvis några kloka/fina ord från varje gäst.

Instämmer. Vi kommer att be dem att bara skriva på ena sidan, och sen sätta in lappana i ett album. Man kan även ha kuvert eller be dem vika lappen ifall de vill att man ska öppna lappen om en viss tid, ex. 5, 10 år. 
  • pulmonate
    bride to be 2012 skrev 2012-03-05 22:13:03 följande:
    Kul!

Vi har mörklila och ljusrosa som temafärg och jag kommer troligen ha mörklila ranunkel, fresia och ljusrosa och cremefärgade rosor i buketten. (Bröllop i juli)

Såg en bild på en DIY tårta på en sida som jag tittar på ibland med en snygg tårta i ert tema. Kanske kan vara något för er?
    http://www.weddingchicks.com/2012/01/27/diy-ombre-sugar-hearts/

• pulmonate

Detta är våra inbjudningar som jag gjorde. Lite avslappnade och "vi". Det är utskrivet på återvinnat papper som går ihop med vår "eco-stil" på bröllopet. Själva inbjudan är också tänkt för att vara snäll mot miljön: Den viks på så sätt att inget kuvert behövs. Och OSA är en del av inbjudan och klipps av ifrån inbjudan och skickas tillbaka. De kan även svara på vår bröllopsblog. 
    När kortet är stängt ser man gästens adress och bruden (jag) som drar i ett snöre. När man sen öppnar kortet så ser man brudgummen som äter spaghetti. Bruden drar alltså brudgummen till bröllopet genom spaghettin. "spaghettin" fortsätter även på andra sidan av inbjudan och blir t.ex. motorväg i kartan till bröllopet, och skijer av OSA kortet. 
    Kartan har även lite personliga detaljer. "slottet" där vi gifter oss har 3 flaggor: Italiens, Sveriges och Australiens, dvs "våra" flaggor. En liten Fiat 500 där det står "just married" på. En träskyllt längst uppe till vänster med avstånden till ställena var våra gäster kommer ifrån.
    Bladen på insidan av inbjudan är även desamma som sen återkommer på bröllopshemsidan, och går i färgerna som vi har på vårt bröllop. 

• pulmonate

Bordsnummer. En snygg idè tycker jag är att rama in numret i en ram som går i er stil. Siffran kan antingen vara skriven för hand, målad, broderad, utskriven, eller skriven direkt på glaset. 

• pulmonate
    Solstice skrev 2012-04-06 20:28:00 följande:
    Jag hittade dessa söta och blev genast sugen på att pyssla ihop några att hänga i partytälten men samtidigt så vill jag ha vimplar, tyllbollar som jag gjort, pappersblommor och vill inte att det blir för spretigt utan att det ska vara snyggt också inte bara för att jag vill göra massa saker som är fina...

www.thehouseofsmiths.com/2010/02/hanging-rose...l

Får kanske sätta mig och bestämma hur jag vill ha det

Glad påsk på er alla pysslare!i

Jag gjorde liknande bollar ett tag sen, och kan varna att det är otroligt tidskrävande! Men visst är det fint. Jag själv la ner hela det projektet.  Jag hade tänkt ha sånna hängande på stolarna längs gången, så det hade behövts ett 20tal bollar. Nu blir det istället en lite knäpp idé: En kronärtskocka, en ros, och en vetekvist på varje stol (om killen nu går med på det, för han tyckte jag var knäpp).
  • pulmonate
    Fjärilen skrev 2012-04-10 16:22:31 följande:
    Tack :)
    Stämplarna som vi har gjort är när och var vi:
    Föddes
    Träffades för första gången
    När min prins friade
    När vi gifter oss
    Jatte fint gjort! SA fint och personligt!! :) Vad ska det mer bli fòr pyssel? Jag kommer ihag att vi hade flera liknande ideer infor vara Italien brollop. 
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer