• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • nica83
    emelie och Jonas skrev 2011-08-15 07:35:11 följande:
    Skönt att fler tänker ha nejlikor i brudnuketten! själv tycker jag att et är jätte fint! Ett stort plus är såklart kostnaden oxå... ser bra ut tycker jag, band du på eget iniativ eller hade du en beskrivning? Var det svårt?

Jag tycker det blir fint med nejlikor tätt ihop, det blir en annan känsla än när de är en del av en bukett med andra blommor. Jag älskar pioner men det är ju inte säsong i september så då kom jag på att nejlikor ger samma härliga känsla.

Det var inte svårt att binda, jag gjorde det på fri hand efter att ha läst lite beskrivningar på nätet. Nejlikor är en tacksam blomma. Här fanns en nejlikastav som gav inspiration (min är dock inte lika lång i skaftet utan mer en vanlig bukett). http://www.gamman.se/Skola.asp?id=2&getSkola=133

• Rosi

januaribruden: Jepp köpte svart och röd färg..  =) från panduro..
    Tack..

• ella
    20110723 skrev 2011-05-31 22:08:48 följande:
    Tack :)

Fjärilarna har jag hittat från misscutiepiegoes80s.blogspot.com/ (tror jag det var) Men det var jättelänge sedan. Kan inte hitta mallen på hennes sida längre. Om du vill kan jag rita av de mallarna jag har och skicka dom till dig? Inboxa mig i så fall din adress.

Jag har skrivit gästernas namn på ett papper. Jag fick plats med 6 namn på ett A4 papper.

Därefter har jag lagt fjärilsmallen ovanpå och ritat runt om och sedan klippt ut.

Jag har fäst ihop fjärilarna med en liten dubbelhäftande kudde. För att de ej ska ligga direkt mot varandra.

Därefter har jag gjort små prickar med silverpenna

Dekorerat med halvpärlor

För att få fjärilen att "stanna" på vinglaset viker man ihop fjärilen på mitten och sedan klipper man som ett jack så att det nästan blir som ett hjärta när man öppnar fjärilen.

Favors askarna är tändsticksaskar som jag klätt och dekorerat :)
    Vek först en egen ask med lock men det tog såååå låååång tid att jag snabbt avfärdade den idéen :D
    Hejsan!
    Otroligt fina fjärilar och favourboxes.
    Jag har precis påbörjat min planering inför mitt bröllop och tänkte ha fjärilar som ett genomgående tema. Sazmt färgerna vitt, rosa och silver.

Jag bev otroligt sugen på att ha sådana bordplaceringar i from av fjäriarna.
    Dkulle man kunna få ta del av mallen tro?

Vänliga hälsningar Ella
  • Jelica

Sydde lite olika vimplar som den ovan "Välkommen", "Bar", "Sweets" och "Toa". Blev väldigt söta :)

Gjorde skyltar till kakorna av min mans personaltidning och presentpapper :P

Pysslade med små tårtpapper från panduro och hjärtan som jag skrev ut från internet som var vårt tema genom inbjudningar, vigsel- och festprogram :) Slomflaskor från IKEA.
  • nica83

Servettringen jag först hade tänkt mig blev lite för krånglig att göra, svårt att få det snyggt snabbt och rör det sig om 65 servettringar måste det gå undan. Här kommer därför en bild på den nya modellen som kommer pryda våra bord. Blev lite konstig vinkel på bilden men hoppas ni förstår :) Kostnad för dessa är också ca 2 kr st :) 

• sandraochdaniel
    nica83 skrev 2011-08-21 10:58:50 följande:
    Servettringen jag först hade tänkt mig blev lite för krånglig att göra, svårt att få det snyggt snabbt och rör det sig om 65 servettringar måste det gå undan. Här kommer därför en bild på den nya modellen som kommer pryda våra bord. Blev lite konstig vinkel på bilden men hoppas ni förstår :) Kostnad för dessa är också ca 2 kr st :) 

Verkligen jättefint! Vart hittade du de fina stenarna?
  • augusti2012

Kom igår på bordsplaceringen. 
    Jag  kommer följande år samla kort på gästerna när dem var yngre. Och sen sätta på följande: 
    www.ebay.com/itm/50pcs-Gold-Color-Round-Photo...#ht_2279wt_1009 eller något liknande.
    jag kommer invovlera så lite folk som möjligt i detta. Allt för att det ska bli en kul grej. 
    Själva fotoramen kommer jag sätta runt glaset som en vinmarkör. Och på så sätt blir det ett samtalsämne och gästen håller koll på sitt vinglas under kvällen. 

Är lite jobb att få ihop detta till 70 gäster. Men med lite jäkla anama och förhoppningsvis snälla släktingar till gästerna tror jag att detta bli super bra. Kostnaden blir inte så mycket. Utan det blir några mail och telefonsamtal. 

• augusti2012

Nica83: har du något som en mall??? har du först gjort en runt om. Och sen över skarven som du har fäst med stenen?? Tänker jag helt galet?? Snor nog ideen.. :) 

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer