• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • lepaus
    123ost skrev 2011-09-13 07:54:11 följande:
    Jag har bara använt sax och det är lätt att klippa i, men jag tycker det är lite svårt att få det rakt.. Jag försökte markera en linje med blyerts *smart* hehe. Ska testa sen med en tuschpenna istället, borde nog gå lite bättre hehe
    Tror du att det skulle funka i en sån pappersgiliotin/skärmaskin?
  • 123ost
    lepaus skrev 2011-09-13 08:43:21 följande:
    Tror du att det skulle funka i en sån pappersgiliotin/skärmaskin?
    Kanske om man spänner de medan man skär, kan tänka mig att det viker sig annars. Men det är ändå ganska hårt så det borde nästan gå. Vilken färg hade du tänkt? Det var rätt billigt ändå och man får ju mycket!
  • fasit

Någon som har pysseltips för en tjejkväll? Jag ska gifta mig nästa sommar och denna veckan ska jag träffa de av mina tjejkompisar som kommer vara med mest och kommer ta och få störst ansvar. Ska bli SÅ mysigt:)

• LaKatiiX

Nica83: suuuuperfina servettringar!!! Fyy va snygga! Jag måste nog vara helt korkad som inte förstod beskrivningen! Skulle du inte kunna Göra steg för steg bilder eller så? :) Åå vill så gärna kunna göra dem:)

• Chicita

Vi väntar bara på korten från fotograf 2 sen ska jag sätta igång med tackkorten...

Vi funderar på att sätta in 3 bilder eller fler, och alltså göra ett litet minnesalbum istället för att bara skicka den vanliga bilden på det lyckliga brudparet...
    Vi hade ju så mycket mer än bara bröllop. vi har superfina bilder på eldshowen och annat redan. Så det känns som en bra idé att göra något även med dom.

Vad tror ni om idén?
    Kul och uppskattat - eller konstigt?  

• MochR
    Chicita skrev 2011-09-13 20:08:59 följande:
    Vi väntar bara på korten från fotograf 2 sen ska jag sätta igång med tackkorten...

Vi funderar på att sätta in 3 bilder eller fler, och alltså göra ett litet minnesalbum istället för att bara skicka den vanliga bilden på det lyckliga brudparet...
    Vi hade ju så mycket mer än bara bröllop. vi har superfina bilder på eldshowen och annat redan. Så det känns som en bra idé att göra något även med dom.

Vad tror ni om idén?
    Kul och uppskattat - eller konstigt?  
    Jag skulle bli jätte glad om jag fick fler bilder än bara den traditionella brudparet!
  • lepaus
    123ost skrev 2011-09-13 10:28:30 följande:
    Kanske om man spänner de medan man skär, kan tänka mig att det viker sig annars. Men det är ändå ganska hårt så det borde nästan gå. Vilken färg hade du tänkt? Det var rätt billigt ändå och man får ju mycket!
    Får nog köpa och testa, annars får det väl bli sax som gäller. Har tänkt ha lila :)
  • sandratobias13
    Olga skrev 2011-08-24 14:22:02 följande:

När gifter ni er? om ni gifter er föres oss kan du väl lägga in en bild på när ni gjort ert?:) e nämligen med väldigt sugen på detta o vi har samma färgtema:)
  • Chicita
    MochR skrev 2011-09-13 20:24:33 följande:
    Jag skulle bli jätte glad om jag fick fler bilder än bara den traditionella brudparet!
    Tack för din feedback Glad
    Jag skulle nog också bli glad om jag fick mer än en bild...
    Bilder på brudparet (alltså traditionella tackkort) brukar jag själv rensa ut lite då och då. Men om jag får något otraditionellt så brukar jag behålla dom Tungan ute 
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer