• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • lenalong

Jag har en tokig idé om att jag skall göra/dekorera varsin ask till var gäst. På den skall namnet stå och i den ett ganska stort chokladhjärta med riktigt lyxig choklad. Skall göra allt själv, kan nämnas att jag redan gjort några askar, ska man göra ca 40 så kan det vara bra att ha fram till Juni 2012 på sig ;)

• 123ost
    OlofssonMartina skrev 2011-09-28 17:28:06 följande:
    Har du kollat på www.cchobby.se ? har hittat en massa där jag ska beställa, vet dock inte om det är dyrt med silkespapper där!?
    Åååh! Den sidan har jag letat efter länge! Startade till och med en tråd för att hitta sidan, dock utan resultat.
    Tack!
  • OlofssonMartina
    123ost skrev 2011-09-28 23:00:17 följande:
    Åååh! Den sidan har jag letat efter länge! Startade till och med en tråd för att hitta sidan, dock utan resultat.
    Tack!
    Vilken tur att jag iaf kunde hjälpa någon! Satt och kollade katalogen igår, skulle lätt kunna shoppa upp några löner där!
  • Chicita

Har pysslat ihop fotoalbumen nu...
    Och nu håller jag på med tackkorten.

Det är 2 A4-ark (ett lite hårdare som blir "pärmen" och ett tunnare innerblad).
    jag viker ihop dom så dom blir i A5-format och sätter sen på 4 kort, framsidan och sen högersidan på varje uppslag. Så att om någon vill ta bort en bild för att rama in eller liknande så är det inget på baksidan.
    Ingen text alls i det här "albumet".
    Utan på baksidan av kuvertet har jag helt enkelt skrivit Tack!

Första bilden är en detaljbild på buketten med våra ringar hängande på en trollhassel-gren.
    Nästa uppslag är en traditionell bild på oss i helfigur
    Uppslaget därpå är antingen på den gäst som får tackkortet, eller om vi inte hade en bra bild på bara den gästen så är det en av fyra varianter - gruppfoto - detaljbild på svärdsstället dom hade till femkampen - Bild där dom skär upp vildsvinet - och en till som jag inte kommer ihåg på rak arm just nu... men rätt neutral den också...

och på sista sidan så finns en bild från eldshowen som avslutade kvällen.
    Där har vi också valt tre olika bilder så att även om man får samma bild på sidan 3 som sin kompis så kanske man inte får samma bild på sidan 4...
    Det blev lite mer personligt så här kände vi.
    Och eftersom vi inte hade ett "traditionellt" bröllop så ville vi göra något så gästerna fick ett annorlunda tackkort också med lite bilder från kvällen...

• Hanna05
    raring skrev 2011-10-03 19:59:05 följande:
    festprogram/placeringskort i ett

Vad fina! Hur gjorde du dom? :)
  • raring
    Hanna05 skrev 2011-10-03 20:00:23 följande:
    Vad fina! Hur gjorde du dom? :)
    jag köpte ett paket med scrapbooking-papper 30x30cm på tradera (alla papper i bilden är från samma paket) så skar jag ner till  A4-storlek. Printade ut monogram och namnskyltar på glitterpapper och limmade fast. Sedan är det ett lager tyll under den vågräta remsan också men det kom inte fram så bra i fotot
  • MochR

Funderar på att göra en stämpel med ett monogram som ja tänkte använda till inbjudningskort, festhäften, tackkort  mm

Så jag har suttit hemma och ritat och vill nu höra synpunkter!!

Så vad tycker ni?
    Jag tycker nog själv att R ska flyttas ner, det hela känns lite ihop tryckt nu...
  • Chicita
    MochR skrev 2011-10-03 21:55:47 följande:
    Funderar på att göra en stämpel med ett monogram som ja tänkte använda till inbjudningskort, festhäften, tackkort  mm

Så jag har suttit hemma och ritat och vill nu höra synpunkter!!

Så vad tycker ni?
    Jag tycker nog själv att R ska flyttas ner, det hela känns lite ihop tryckt nu...
    Dra upp M:et lite och ner med R:et Så blir det lite bättre balans.
    Men annars var den riktigt bra Glad 

Om du ritar på silkepapper / bakplåtspapper eller liknande så kan du göra delarna separat först och prova att pussla ihop dom (lägg papperna lager på lager alltså).
    Du kan också experimentera med olika storlekar på hjärtat, då det kan bli bättre med större eller mindre hjärta också...
    Prova dig fram.
    Men du har en riktigt bra grund där 
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer