• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • MochR

åh vilka fina bollar men är inte så bra på engelska vad ska man använda för lim? är det typ papier mache fast med garn ist för tidningspapper? alltså tapetklister??

• CorneliaApplehoff

Åh vad fina!! Frågade precis m2b och han tyckte de var en kanon idé.. Ska dockha vitt & vinrött men ack så vackert!!

• Sandraaa
    MochR skrev 2011-10-06 21:45:23 följande:
    åh vilka fina bollar men är inte så bra på engelska vad ska man använda för lim? är det typ papier mache fast med garn ist för tidningspapper? alltså tapetklister??
    Jag tror man använder tapetklister. Har för mig det. Men kom ihåg att ha vaselin eller ngt på ballongen innan så snöret/garnet inte fastnar när du gör hål i ballongen.
  • MochR

då ska jag nog testa göra sånna häör bollar för de var vekligen jätte fina!

• weddingdreams

Ni kanske har sett tjejen som gör tärnarmbanden. Blev så inspirerad av hennes msycken men ahde ändå andra ideer så nu har jag gjort armbandet som jag vill ha det. Men kommer nog köpa hjärtat med text från henne. Så det här ska mina tärnor, toastmadams och kyrkovärden få i present. På silver hjärtat står en liten text. Egentligen inget om bröllopet utan mer vad dom betyder för oss...

Blir det fint?

• Januaribruden
    weddingdreams skrev 2011-10-06 22:25:14 följande:
    Ni kanske har sett tjejen som gör tärnarmbanden. Blev så inspirerad av hennes msycken men ahde ändå andra ideer så nu har jag gjort armbandet som jag vill ha det. Men kommer nog köpa hjärtat med text från henne. Så det här ska mina tärnor, toastmadams och kyrkovärden få i present. På silver hjärtat står en liten text. Egentligen inget om bröllopet utan mer vad dom betyder för oss...

Blir det fint?
    Jättefint!
  • Just Me
    Sandraaa skrev 2011-10-06 21:11:57 följande:

Testar lägga in bilden en gång till. Funkar det inte nu så vet jag inte vad jag gör! Hehe (Syns den?)
    Men shit vad snygga!!!
  • Just Me
    Sandraaa skrev 2011-10-06 22:08:10 följande:
    Jag tror man använder tapetklister. Har för mig det. Men kom ihåg att ha vaselin eller ngt på ballongen innan så snöret/garnet inte fastnar när du gör hål i ballongen.
    Hittade denna blogg: http://saharaa.bloggsida.se/diverse/garnbollar
  • Insanire
    Just Me skrev 2011-10-07 10:12:00 följande:
    Hittade denna blogg: saharaa.bloggsida.se/diverse/garnbollar
    Superbra!
    Fick ett tips av en kollega idag att använda genomskinligt tapetklister och ett färgat garn. ( vi har grönt tema) och gör gröna bollar med en gång så slipper man måla efteråt!
    Smidigt!
  • Sandraaa
    Insanire skrev 2011-10-07 14:47:38 följande:
    Superbra!
    Fick ett tips av en kollega idag att använda genomskinligt tapetklister och ett färgat garn. ( vi har grönt tema) och gör gröna bollar med en gång så slipper man måla efteråt!
    Smidigt!
    Man kan också doppa garnet i färg innan man virar det runt ballongen :)
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer