• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • malin martin

Vilken underbar tråd ... =)
    Vi har gjort våra inbjudningskort av handgjorda papper och pälemorpapper med det tryckta innuti.
    Har tänkt göra vigsel och festprogram enligt liknande stil, men behöver tips på hur man på ett enkelt sätt kan få snöflingor utan att klippa ut för hand, finns det någon form av mönster utstansning man kan göra? Skulle vilja ha en snöflinga som står ut från korten.
    placerkorten ska sitta fast på en tallkotte som vi plockat

hela temat är snö, färger vitt och silver... skulle behöva tips till serverttringar...inne på att vira ett band runt bara. Men kanske finns mer kreativa förslag???

• Kramarina
    malin martin skrev 2011-10-18 21:42:39 följande:
    Vi har gjort våra inbjudningskort av handgjorda papper och pälemorpapper med det tryckta innuti.
    Har tänkt göra vigsel och festprogram enligt liknande stil, men behöver tips på hur man på ett enkelt sätt kan få snöflingor utan att klippa ut för hand, finns det någon form av mönster utstansning man kan göra? Skulle vilja ha en snöflinga som står ut från korten.

hela temat är snö, färger vitt och silver... skulle behöva tips till serverttringar...inne på att vira ett band runt bara. Men kanske finns mer kreativa förslag???
    Sök på snöflingor på tradera, finns just nu en auktion med papperssnöflingor till salu från nån som säljer scrapbooking material.
    Såg också att det finns utstansare för papper att köpa men har inte hittat nån för snöflingor än utan vara löv :) 
  • Chicita

Skaffa en stämpel med snöflinga på. Och sen embossa trycket? Då står det ju ut lite
  • BlomAnna

Silverfärgad ståltråd som du trär prälor på och sen virar dill runda servettringar tror ajg skulle bli snyggt.

Hittade dessa prälor som nog kan passa ert tema.

• AnnaAK
    Kramarina skrev 2011-10-18 22:26:18 följande:
    Sök på snöflingor på tradera, finns just nu en auktion med papperssnöflingor till salu från nån som säljer scrapbooking material.
    Såg också att det finns utstansare för papper att köpa men har inte hittat nån för snöflingor än utan vara löv :) 
    Jag köpte en snöflingestans på Tradera.
    Det är troligtvis en sådan de som säljer färdiga snöflingor har använt sig av.
    Jag sökte bara på stans snöflinga... ibland fanns ingen att köpa och helt plötsligt så var det någon som sålde.
    Kolla på google om någon scrapbookingbutik säljer.
    Jag har använt silvrigt papper och stansat ut till både inbjudan, placeringskort (kan ev finnas i mitt galleri) och nu satt jag 2h framför tvn igår och stansade ut 300 snöflingor till dekorering på borden. Superfint blir det!

leta. det finns.
  • Kramarina

Hade rejäl tur idag :) Knatade in på Ikeas fyndavdelning och hittade vitt glansigt genomskinligt tyg, ungefär som organza. Kostade 10 kronor och räcker till samtliga påsar jag ska ha "ris" i vid kyrkan :)
    Ska bara hitta en bra ersättare till riset så de stackars fåglarna inte stryker med ... 

• Chicita
    Kramarina skrev 2011-10-19 17:26:53 följande:
    Hade rejäl tur idag :) Knatade in på Ikeas fyndavdelning och hittade vitt glansigt genomskinligt tyg, ungefär som organza. Kostade 10 kronor och räcker till samtliga påsar jag ska ha "ris" i vid kyrkan :)
    Ska bara hitta en bra ersättare till riset så de stackars fåglarna inte stryker med ... 
    Det där med fåglarna är ren lögn faktiskt.
    Fåglar dör inte av ris...
    Däremot vill många kyrkor inte att man kastar ris pga att det är svårt att städa upp och det lockar dit råttor. Och även om fåglarna inte tar skada så kan dom i stället göra skada när dom skiter och skräpar ner 
  • AnnaAK
    Jag har kanske inte ett så kreativt förslag. men ett jag tyckte blir fint för oss. i mitt galleri finns bilder på våra placeringskort och dessa med silvriga satinband från ebay (sjukt billigt) virade runt är våra servettringar.
    Alternativt kan ni limma snöflingor på band och vira runt..
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer