• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • pulmonate

Sen har jag  bestämt mig för att ge små växter till mina gäster! Jag tror jag tar utan kruka och virar in de i några lager tyg. Sen gör jag sånna här blommor i 2 olika färger (beige och grå/blå) med en knapp i mitten.

Jag tänkte även göra vigselprogram som är en fläkt som de ovan. Vi kommer ju att vara utomhus och det blir nog lite varmt i Augusti i Italien. Så det tyckte jag var en rolig idè. 

Vet någon var man får tag på en massa billiga knappar? (olika..de behöver inte vara likadana). Synd att inte mormor finns längre för hon hade värsta lager knappar hemma!  

• Rosi

Här har jag pysslat lite... Ska dock vara i färg sen... =)
  • FelizLane
    Rosi skrev 2011-11-14 20:18:54 följande:

Här har jag pysslat lite... Ska dock vara i färg sen... =)
    Skulle försöka centrera texten lite mer :) Annars var det ju fint! Ska också köra häften i den där modellen.
  • Rosi
    FelizLane skrev 2011-11-14 20:27:35 följande:
    Skulle försöka centrera texten lite mer :) Annars var det ju fint! Ska också köra häften i den där modellen.
    Jepp ska göra det för man kan inte följa linjerna som programet har... då blev det så här... ska även få hjälp av en tjej som jobbar med sådat. hon skulle se om hon kunde fixa till det lite snyggare. =)
  • Minuz
    Rosi skrev 2011-11-15 06:58:21 följande:
    Jepp ska göra det för man kan inte följa linjerna som programet har... då blev det så här... ska även få hjälp av en tjej som jobbar med sådat. hon skulle se om hon kunde fixa till det lite snyggare. =)
    Stämmer datumet?
  • Hanna05
    Minuz skrev 2011-11-15 08:51:07 följande:
    Stämmer datumet?
    tänkte desamma..
  • Guffi
    Sandraaa skrev 2011-10-31 18:08:53 följande:
    Nu har jag samlat på mig en massa barnmatsburkar som jag tänkte hänga upp och använa som ljuslyktor i ett stort fint träd utanför vår lokal. Ska nog bli bra med hjälp av lite ståltråd och ev några pärlor. Ska prova mig fram så bild kommer senare.
    Ååh, vilken bra idé! Skrattande
  • pulmonate

Här kommer lite mer ideer som jag tyckte var piffiga! :)

Detta är ett alternativ till de vanliga "blom-bollar". I andra alternativet gör alltså blommorna av vanligt tunnt papper. Typ Tissue paper. (åh vad min svenska har blivit dålig..sorry). 
    Man kan köpa styrofoam bollar i de flesta hobbyaffärerna. Jag tyckte dock de var lite dyra när jag såg dom i en butik här. De kostade 4euro. Vad kostar sånna i Sverige. Känns som att det går att hitta billigare?

• Rosi
    Minuz skrev 2011-11-15 08:51:07 följande:
    Stämmer datumet?
    Tack för att ni såg det...  =)
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer