• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Tinzi

Nu har jag ingen bild, men jag har tagit en kartonsida från en stor kartong, häftat fast ett tjockare svart tyg/väv, sen limmat fast (tjockare papper på som jag delat på mitten (A4) och sen klippt ut svarta remor där jag sen ska limma vita papper med namnen på, det skall bli en bordsplaceringstavla som skall stå i entrén.

• drömmer
    Tinzi skrev 2012-02-28 09:39:53 följande:
    Nu har jag ingen bild, men jag har tagit en kartonsida från en stor kartong, häftat fast ett tjockare svart tyg/väv, sen limmat fast (tjockare papper på som jag delat på mitten (A4) och sen klippt ut svarta remor där jag sen ska limma vita papper med namnen på, det skall bli en bordsplaceringstavla som skall stå i entrén.
    Då vill vi se bild när det är färdigt !!
  • Tinzi
    drömmer skrev 2012-02-28 09:42:29 följande:
    Då vill vi se bild när det är färdigt !!
    Det är färdigt :) bara namnen som saknas, och bild då :)
  • MrsSilfverblad2b

Är det någon som har gjort tyllbollarna som beskrivs några sidor längre bak? Jag undrar hur mycket tyll som går åt ungefär. Tänkte göra ganska små, 10 cm i dia ungefär. Jag beställde en rulle tyll från ebay, 15 cm bred och 22 meter lång för typ 30 kr och den kom på bara två veckor från Kina (rekord!!) så nu funderar jag på att beställa mer, frågan är bara hur mycket mer! (Ja, det beror såklart på hur många jag ska göra men det beror på hur snygga dom blir och hur lång tid det tar att göra dem). Tack!

12-05-12
  • teddy
    MrsSilfverblad2b skrev 2012-02-28 10:47:38 följande:
    Är det någon som har gjort tyllbollarna som beskrivs några sidor längre bak? Jag undrar hur mycket tyll som går åt ungefär. Tänkte göra ganska små, 10 cm i dia ungefär. Jag beställde en rulle tyll från ebay, 15 cm bred och 22 meter lång för typ 30 kr och den kom på bara två veckor från Kina (rekord!!) så nu funderar jag på att beställa mer, frågan är bara hur mycket mer! (Ja, det beror såklart på hur många jag ska göra men det beror på hur snygga dom blir och hur lång tid det tar att göra dem). Tack!
    12-05-12
    Ja! De där tyllbollarna är jag också intresserad av! Glad
  • knyttan

Jag pysslar massor själv...
    Nu håller jag på att sy alla servetterna, men jag kan säga att hade jag vetat innan hur mkt jobb det är så hade jag bara köpt rubbet klart Tungan ute
    Sen ska jag också göra vimplar av olika stuvbitar att dekorera med, och jag ska själv göra blomsterarrangemangen till borden + sy dukar i temafärgen.
    Jag har också pysslat i hop små favoursaskar till gästerna.

• MochR

oj mitt medelande försvann tydligen.. Jag skrev iaf:

Jag har gjort tyllbollar med tekniken att snurra tyget runt "munkformade" kartongbitar. Jag använde mig av ca 6x150cm tyllremsor som jag linda runt mallen som är ca 7-8cm i diameter (hålet ca2cm) bollarna är ungefär lika stora idiameter. Mina tyllremsor räcker ca 3varv runt och då tyckte jag att de blev tillräckligt täta, men mindre skulle bli för glest!

• MochR
    knyttan skrev 2012-02-28 19:35:13 följande:
    Jag pysslar massor själv...
    Nu håller jag på att sy alla servetterna, men jag kan säga att hade jag vetat innan hur mkt jobb det är så hade jag bara köpt rubbet klart Tungan ute
    Sen ska jag också göra vimplar av olika stuvbitar att dekorera med, och jag ska själv göra blomsterarrangemangen till borden + sy dukar i temafärgen.
    Jag har också pysslat i hop små favoursaskar till gästerna.
    Haha jag håller också på med servetter, inte skoj Tungan ute + löpare och dukar! men det blir bra! Bara att kämpa vidare
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer