• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • annelie1981

Fina saker du har gjort! Vad roligt att vi ska gifta oss samma datum och tycks ha samma färgtema =)

hjgs skrev 2012-02-20 13:22:05 följande:
    Mitt pyssel så här långt, omslaget till vigselprogrammen, gamla korgar som jag hittat på vinden har piffats till, de silvriga ska stå på toaletterna med lite smått och gått i, den vita ska lilla systerdottern ha med såpbubblorna i. Placeringskort, inbjudningskorten är köpta men till insidan har vi skrivit ut innehållet på samma papper och med samma typsnitt som på menyerna och kört med stämpel på kanterna. På baksidan av kuvertet ar vi lackat med silvrigt sigill med två hjärtan i. Menykort, småkort till buffén och kort till engångskamerorna . Barbapappa och Barbamamma är gjorda i lera och ska bättringmålas och lackas.

• hjgs
    annelie1981 skrev 2012-02-20 13:28:49 följande:

Fina saker du har gjort! Vad roligt att vi ska gifta oss samma datum och tycks ha samma färgtema =)

tycker det har varit så långt borta men det går rätt fort nu, vart i landet håller du till?
  • annelie1981

Ja tiden börjar tick iväg...men än så länge känner jag mig rätt lugn. Skövde, själv då?

hjgs skrev 2012-02-20 13:33:17 följande:
    tycker det har varit så långt borta men det går rätt fort nu, vart i landet håller du till?
  • hjgs
    annelie1981 skrev 2012-02-20 13:52:35 följande:
    Ja tiden börjar tick iväg...men än så länge känner jag mig rätt lugn. Skövde, själv då?
    okej, Utanför Umeå. har inte kollat igenom hela tråden men hur har du pysslat/ tänkt pyssla
  • annelie1981

Än så länge har jag inte gjort färdigt så många saker Men här är är en bild på gästboken

och om du trycker på visa endast under mitt namn ser du ett cd-fodral som jag har gjort till gästerna så att de kan ladda över alla bilder till oss

• Tinzi
    Söta Wiol skrev 2012-02-19 12:03:38 följande:

Bidrar här med en liten ide´till placeringskort som jag har tänkt göra. Klipp ut ett hjärta i valfritt papper, skär ett jack i den med skalpell och skriv namnet på. Sen sticker man fast den på vinglas kanten. Stilrent och fint.
    TYP sådana har jag gjort (se bild)
  • Hanna05

Vet ni vart man kan hitta vita korgar??

• hjgs
    Hanna05 skrev 2012-02-20 19:33:28 följande:
    Vet ni vart man kan hitta vita korgar??
    Nej men kan rekomendera att spray med sprayfärg gick snabbt och smidigt
  • FelizLane

Vet någon vart man kan köpa korgar då? Skulle behöva några.. Spec till småtjejerna att ha blomblad i :)

• Chicita
    FelizLane skrev 2012-02-20 19:45:41 följande:
    Vet någon vart man kan köpa korgar då? Skulle behöva några.. Spec till småtjejerna att ha blomblad i :)
    Oh är det blomblad till inne i kyrkan?
    Har du i så fall kollat att det är ok med prästen och kyrkvaktmästarna? Blomblad kan ge fläckar på golvet som inte går bort om dom mosas under skorna på gästerna och bröllopsföljet. Läste någonstans om ett månghundraårigt kyrkgolv som blev förstört av blomblad...

Annars brukar det finnas fina korgar på större blomsterhandlar, typ Blomsterriket. Glad
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer