• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • malin martin

Söta Viol: jättefina servettringar. vart har du köpt stansen som du använt? 

LovisaB:  Jag tog tyg trasor som blev över från tärnans klänning och sydde servettringar av, sen köpte jag stjärnorna på panduro och satte fast: 

• Söta Wiol

Hej. Det finns en liknande stans på pandurohobby, skriv stans i sökrutan och bläddra så hittar du flera användbara. Tror den kostade 69 kr bara. Stansen jag använt är nog köpt på Lidl om jag inte minns fel.

Tjusiga servettringar!

• julle79

Tänkte prova å göra nån å gjöt ett par stycken men, insåg att de blir väldigt svårt å få plats me namnen på en del....även om man skriver väldigt smått. så tänkte prova en annan variant...pepparkaksformarna har en gubbe å en typ prinssesa å då göra gubbaran mörkare lila å prinssesorna ljuslila eftersom vi har lila i olika nyanser å vit som tema färger...så ska sätta fart å prova hur de blir.

Tur amn har långt kvar så man kan hinna testa olika ideer

augusti2012 skrev 2011-09-25 20:48:43 följande:
    Såhär blev resultatet efter att ha gjort 54 stycken av 70. Då gipset tog slut här hemma.
    Till en sats av hjärtan: 9 stycken per gång. Gjorde jag följande: 2 dl gips och 1 dl vatten.

I galejljusstaken står en flagga. Kommer fylla den med sand ifrån vätterstranden.
    Dessa kommer sättas på buffebordet och skriva vad vi serverar.

• hjgs
    Pluppe skrev 2011-12-30 23:42:16 följande:
    Jag behöver er hjälp! Har köpt ett 40-tal av dessa gamla vinägerflaskor på loppis för en billig peng.. Tanken var att jag skulle använda dem som ljusstakar med vanliga kronljus och sedan fylla flaskan med något som går i färg med vårt tema men hålet i flaskan var ju självklart för stort så ljuset åker igenom.. Har någon en smart och säker lösning på hur jag kan få ljuset at sitta fast och det ska gärna vara lätt att byta ut ljuset. Eller har ni någon annan smart idé som jag kan göra med dem här flaskorna (behöver inte innehålla ljus ifall det skulle vara så)..

det finns små "vax pluppar" som man kan fästa ljusen med. Man sätter dem i botten på ljuset så är det bara trycka fast dem. tror de säljs i kartor med 10 st på varje karta, har köpt dem på olika hem och inrednings butiker bland annat village.
  • MySweetShadow
    LovisaB skrev 2012-01-20 08:21:08 följande:
    Jag letar efter tips på snygga men enkla och hyfsat billiga servettringar som man kan göra själv. Har gjort hjärtformade placeringskorthållare av trolldeg, riktigt nöjd! Tacksam för tips och inspiration!
    Såg något tjusigt i en bröllopstidning (?)... Dom hade köpt strumpebands-band o gjort servettringar av. Sånna ska jag lätt göra! Lite kul grej tycker jag. 5 kr/st tror jag dom vart o kosta oxå...
  • CorneliaApplehoff

Hej,
    Vi har tre barn på vårt bröllop (en 8 åring, 2 åring & en 1 åring)
    och vi tänkte ge dem möjligheten att måla under middagen.
    Vi tyckte att 40 kr var för saftigt så jag hittade bbilder som jag vet passar
    de olika barnen.

Tjejen får massa hästbilder som jag vet hon gillar och de två andra me bilar & dy.

Hittade på www.coloring-book.info

och har där komponerat ihop målarbilder samt en försida som passar dem

Billigt & bra Tyckte vi..

• Cicci90
    Pluppe skrev 2011-12-30 23:42:16 följande:
    Jag behöver er hjälp! Har köpt ett 40-tal av dessa gamla vinägerflaskor på loppis för en billig peng.. Tanken var att jag skulle använda dem som ljusstakar med vanliga kronljus och sedan fylla flaskan med något som går i färg med vårt tema men hålet i flaskan var ju självklart för stort så ljuset åker igenom.. Har någon en smart och säker lösning på hur jag kan få ljuset at sitta fast och det ska gärna vara lätt att byta ut ljuset. Eller har ni någon annan smart idé som jag kan göra med dem här flaskorna (behöver inte innehålla ljus ifall det skulle vara så)..

En idé skulle ju kunna vara att fylla flaskorna med dekorsten eller liknande, i er färg, som ni sedan sticker ner ljusen i.
  • annapanna88
    MySweetShadow skrev 2012-02-01 09:18:00 följande:
    Såg något tjusigt i en bröllopstidning (?)... Dom hade köpt strumpebands-band o gjort servettringar av. Sånna ska jag lätt göra! Lite kul grej tycker jag. 5 kr/st tror jag dom vart o kosta oxå...
    Strumpebands-band? Kan man köpa det i metervara eller måste man köpa flera strumpeband och klippa sönder?
Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer