• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • pulmonate
    hellgren skrev 2011-12-28 22:12:39 följande:

Tack :)

Vet du vart man kan köpa pinnar?

Varsågod! :)
    Dom har dom på Panduro Hobby, men i de flesta affärer med hobbyprylar i allmänhet.  Kan tänka mig att de säljer dem i byggaffärer också. 
  • annelie1981

Har enklet gjort om ett tråkigt vitt album/gästbok (har inte bestämt mig ännu) med hjälp av lite tapet, organza band en pärla och en stämpel.

Före

• Nudax
    annelie1981 skrev 2011-12-30 09:41:09 följande:

Efter

Superfint!
  • Pluppe

Jag behöver er hjälp! Har köpt ett 40-tal av dessa gamla vinägerflaskor på loppis för en billig peng.. Tanken var att jag skulle använda dem som ljusstakar med vanliga kronljus och sedan fylla flaskan med något som går i färg med vårt tema men hålet i flaskan var ju självklart för stort så ljuset åker igenom.. Har någon en smart och säker lösning på hur jag kan få ljuset at sitta fast och det ska gärna vara lätt att byta ut ljuset. Eller har ni någon annan smart idé som jag kan göra med dem här flaskorna (behöver inte innehålla ljus ifall det skulle vara så)..

• MochR

du kan fylla dem med sand och sticka ner ljuset i det... annars ha dem som vaser eller ha ett flytljus på toppen och ha blommor eller annat i vattnet under ljuset typ:

annars kanske kan göra något sånt här med dem?

hoppas du fick nån inspiration iaf för det är fina flaskor du köpt Glad

• annelie1981

Om du bara fyller dem med sand i bodden så ljuset stå stadigt är det nog inga problem med kronljus. Sedan kan du ju piffa till dem med lite snyggt papper och något band på utsidan om du vill.

• Chicita

Det enklaste är att sätta någon form av nät över öppningen (kycklingnät eller liknande med lite mindre maskor) och sen fylla flaskan med sand. Stoppa i ljuset genom ett hål i nätet och tryck ner lätt i sanden.
    Om du ska bara ha sand så får ljuset inte så bra stöd, eller så måste du fylla hela flaskan och trycka ner ljuset ordentligt. Vilket innebär att du måste byta ljus väldigt ofta.

• malin martin
    annelie1981 skrev 2011-12-30 09:41:09 följande:

Efter

Jättefint verkligen ... sitter och funderar på något likande själv också. Men inte hittat något bra häfte ännu.
    Hur ser den ut innuti? Kommer ni skriva någora frågor som gästerna får besvara osv.?
    Vi hade tänkt haft lite frågor och sedan skulle vi vilja ha plats för att sätta in bilder på gästerna också.
  • Pluppe

Tack så jätte mycket för tipsen!! Ska testa mig fram med era idéer så får vi se vilket som bli bäst :) Lovar att visa här inne sedan!

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer