• J och J

Pysseltråd med tips och idéer

Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.

så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

någon som har tips på pyssel till dukning?

• Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • annelie1981

Är det inte Tess och Robert som är gästerna då?

• Cosy

det står välkomna till vårt bröllop sen är det handskrivit Tess och robert så det måste ju vara de som är gäster

We did it on DreamHack. Geeky love
  • pulmonate
    annelie1981 skrev 2011-12-13 14:47:33 följande:
    Är det inte Tess och Robert som är gästerna då?
    Cosy skrev 2011-12-13 14:49:42 följande:
    det står välkomna till vårt bröllop sen är det handskrivit Tess och robert så det måste ju vara de som är gäster
    Aha! Så är det ju självklart! Är man blondin så är man! hahaah. Jag blev bara förvirrad just för att en av gästerna råkade ha samma initial på namnet som brudparet. Ok, nu ska blondinen inte ställa fler dumma frågor! hahaha
  • Cosy

som en gammal lärare sa till mig det finns inga dumma frågor bara dumma svar

• Teza

Tack alla för beskrivningarna på bollarna, de lät ju inte alltför svårt, dom ska lätt göras :)

• MochR

det handskrivna är gästerna att det är större är för att jag inte är så bra på att skriva förhand Drömmer

• pulmonate

Vad glad jag blev... jag fick precis hem tapeten jag hade beställt på Måleributiken.se! De ger ut gratis tapetprover på en hel meter! Första är helt gratis utan fraktkostnader, och sen efter det betalar man bara 29kr frakt. Jag blev speciellt glad då detta även gällde för mig som är utomlands!! Sååå schysst! 
    Jag ska göra vigselprogram som solfjäder och ha tapeten på baksidan. Ungefär som på bilden här.
    Jag kan inte bestämma mig om jag ska göra vigselprogram bara på engelska, eller även på svenska och italienska. Nästan alla förstår ju engelska, men så är där ju ändå några viktiga gäster ifrån min killes sida som inte förstår (svärmor och far, tex). Så då måste jag ju ändå göra några på italienska så kan ju italienarna lika bra få deras på italienska. Men tar de svenska i så fall illa upp att inte dom har fått deras på deras språk??  I alla fall tänkte jag nu beställa 4 tapetrullar till då jag räknat ut att det kommer att gå åt 5st för att göra 90 vigselhäfte i storleken ca 21 x 15cm. 

Så ett tips är alltså måleributiken.se för er som vill ha tapeter. Även en bra idé om ni vill göra en tavla till ett barnrum..beställ hem ett fint mönster och rama in eller klistra upp på väggen direkt (kanske skära ut olika mönster).

• Sofi K

nica83- Jag föll pladask för dina servettringar!!! Dels för att dom var snygga och dels för att dom dessutom var i de färgerna det än så länge lutar åt att vi ska ha på våran dag.

Hur gjorde du dom? Har du någon mall???

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer